مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد قتل های پلی تکنیک به صورت مجازی برگزار می شود

سالگرد حمله ای که منجر به قطع زندگی 14 زن در olecole Polytechnique شد ، به روزی برای تأمل و فراخوان اقدام برای پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت تبدیل شده است ، اما امسال ، آن لحظات بیشتر به تنهایی و نه به صورت گروهی رخ خواهد داد.

بیشتر رویدادهای سنتی ، ازجمله گل انداختن ، سخنرانی ها و مراسمی برای پرتوهای نور به آسمان از محل کوه مونت رویال ، به صورت مجازی یا بدون ازدحام جمعیت در آنچه یکی از بازماندگان تیراندازی می گوید مطمئناً ادامه خواهد داشت ” سال سخت “

ناتالی پرووست ، که در هنگام حمله یک فرد مسلح به پلی تکنیک در سال 1989 مورد اصابت چهار گلوله قرار گرفت ، گفت: “گرمای انسانی زیادی در زندگی من در اطراف 6 دسامبر وجود دارد ، بسیاری از احساسات مربوط به آن جمع است و امسال بسیار سردتر است.” .

در حمله ای که ناشی از نفرت فرد مسلح نسبت به زنان بود ، چهارده زن که بسیاری از آنها دانشجوی مهندسی بودند کشته و بیش از دوازده نفر زخمی شدند.

پرووست ، سخنگوی گروه کنترل اسلحه PolySeSouvient ، گفت که تلاش ها برای بزرگداشت این حادثه ادامه خواهد داشت ، حتی اگر محدودیت های بهداشتی مانع اجتماع شخصی مردم شود.

در اوایل هفته جاری ، بورس تحصیلی 30 هزار دلاری معروف به سفارش گل رز سفید به دانشجوی مهندسی کری ، بریل چانا ثورسن ، که پرووست او را “یک زن جوان شگفت انگیز” توصیف می کند ، اهدا شد.

روز یکشنبه ظهر ، پرووست به یك پارلمان سخنران در پاركی كه به احترام زنان به نام بزرگداشت برای بزرگداشت كه به صورت آنلاین پخش خواهد شد ، می پیوندد.

اما Provost ترس از مشارکت در این سال را دارد و خاطرنشان می کند مردم از خیره شدن به صفحه نمایش خسته شده اند.

وی گفت: “گردهمایی ها برای عزاداری و بزرگداشت مهم هستند و اکنون ما در تلاشیم آنها را به صورت مجازی انجام دهیم و تصور من این است که دستیابی به آن بسیار دشوارتر است.”

این مشارکت کمرنگ ممکن است در زمانی رخ دهد که مدافعان می گویند موضوع خشونت جنسیتی بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

الیزابت فلوت- آسلین ، سخنگوی فدراسیون زنان کبک ، گفت: این بیماری همه گیر منجر به افزایش تقاضا برای فضای پناهگاه زنان ، دسترسی به خدمات و مشکلات بهداشت روانی ناشی از انزوا شده است.

وی گفت برخی گروه ها به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند ، از جمله زنان بومی ، اعضای جامعه LGBTQ ، زنان دارای معلولیت و زندانیان.

علاوه بر مراسم روز یکشنبه در یک پارک مونترال ، فدراسیون به عنوان بخشی از 12 روز فعالیت خود ، تعدادی رویداد مجازی ترتیب داده است ، از جمله پادکست ها ، فیلم ها ، بحث های میزگردی و رویدادهای هنری و شعر – همه برای برجسته سازی و تقبیح ماهیت سیستمیک خشونت مبتنی بر جنسیت.

فلویت آسلین گفت: “خشونت علیه زنان فقط جسمی ، خانگی یا جنسی نیست ، انواع مختلفی نیز وجود دارد و ما نمی توانیم آنها را فراموش کنیم ، خصوصاً در شرایط فعلی.”

پرووست از طرف خود نگران افزایش سو aboutاستفاده آنلاین در شبکه های اجتماعی است که به گفته وی می تواند عواقب خشن و واقعی را به دنبال داشته باشد.

کانادایی ها با یادآوری 14 زن کشته شده ، سی امین سالگرد کشتار École Polytechnique را جشن گرفتند. این اولین بار است که تیراندازی دسته جمعی به عنوان حمله ضد فمینیستی رسماً شناخته می شود و بسیاری از آنها قول می دهند که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از خشونت علیه زنان انجام دهند. 6:23

طی سالها ، پرووست گفت که احساسات شخصی وی پیرامون آنچه در جریان قتل عام برای او اتفاق افتاده است ، فرو ریخته است.

در این سال ، او بیشتر از سرعت پایین تغییر در هنگام کنترل اسلحه احساس خستگی و سرخوردگی می کند.

پرووست گفت که وی با طرح فدرال که قبلاً اعلام شده بود برای ممنوع کردن 1500 نوع اسلحه گرم به سبک حمله مورد تشویق قرار گرفته است. اما وی گفت هنوز چیزهای زیادی که دوست دارد ببیند وجود دارد ، از جمله ممنوعیت استفاده از اسلحه های دستی ، ابزارهای قوی تری برای مداخله پلیس در شرایط به اصطلاح “پرچم قرمز” و اقدام برای مقابله با اسلحه هایی که در حال حاضر در جریان است.

سرانجام ، او امیدوار است که بتواند ورق تیراندازی را ورق بزند ، و اجازه دهد این سالگرد به یک روز یادآوری آرام تبدیل شود.

در عوض ، وی گفت که به نظر می رسد عکس این اتفاق رخ می دهد زیرا قربانیان تیراندازی در تورنتو ، کبک سیتی و نوا اسکوشیا صدای خود را به کسانی که خواهان تغییر هستند اضافه می کنند.

وی گفت: “دیگر به بزرگداشت احتیاج نداریم.” “ما نمی خواهیم مراسم جدیدی ایجاد کنیم. ما می خواهیم متوقف شود. “