محل برگزاری فلات مونترال، La Tulipe، باید صدا را پایین بیاورد، قوانین را قضاوت کند

یک قاضی دادگاه عالی کبک اعلام کرده است که La Tulipe، یک مکان موسیقی معروف و مشهور در خیابان Papineau در منطقه Plateau-Mont-Royal مونترال، باید از مقررات سالم پیروی کند.

همسایه محل برگزاری، سرمایه گذار املاک، پیر-ایو بودوین، چندین شکایت پلیس در مورد سر و صدا ارائه کرده بود که در پایان سال 2021 درخواست صدور حکم قضایی را به پایان رساند.

Beaudoin ساختمان مجاور La Tulipe را در سال 2016 خریداری کرد، به دنبال اشتباهی که آن را برای توسعه مسکونی پاک کرد، علیرغم اینکه برای استفاده تجاری یا صنعتی منطقه بندی شده بود – زیرا اکثر املاک مجاور مکان های موسیقی در Plateau هستند.

صاحبان این مکان در سال 2021 وضعیت را کافکایی توصیف کردند و خاطرنشان کردند که باید عواقب اشتباه یک بوروکرات را بپردازند.

در آن زمان، آنها گفتند که La Tulipe باید تعطیل شود، اگر مجبور به بازسازی عایق صوتی پرهزینه شود، که به دلیل این واقعیت پیچیده است که مکان یک بنای میراثی در نظر گرفته می شود و برای انجام این کار به مجوزهای ویژه نیاز دارد.

ساختمانی که Beaudoin خریداری کرده است، جایی که او و 16 مستأجر در آن زندگی می کنند، قبلا متعلق به La Tulipe بوده و در برابر صدا عایق نیست.

تصمیم کتبی قاضی عظیم الدین حسین، مورخ 15 مه، می گوید که موسیقی که از La Tulipe می آید حداقل دو بار در هفته دیوارها و کف ساختمان Beaudoin را به لرزش در می آورد. بر اساس این تصمیم، بین آگوست 2017 تا آوریل 2019، Beaudoin حدود 20 بار از کارکنان La Tulipe شکایت کرد.

محل برگزاری، شرکتی را استخدام کرد تا ارزیابی کند که چه کاری می تواند برای کاهش صدای منتشر شده از سالن کنسرت خود انجام دهد. این شرکت دریافت که سطح صدا در اتاق Beaudoin کمی بالاتر از حداکثر تعیین شده توسط قوانین شهرداری بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 10 شب است.

حسین گفت که محل برگزاری باید تا زمانی که بتواند مجوزهای لازم برای ادامه کار عایق صدا را دریافت کند، صدای خود را کاهش دهد.

قاضی نوشت: “هیچ حقوقی برای مزاحمت وجود ندارد.” او همچنین به La Tulipe دستور داد که به Beaudoin 1250 دلار غرامت بپردازد.

سالن کنسرت لا تولیپ در سال 2004 در داخل سالن تئاتری که در سال 1913 در قلب محله پلاتو ساخته شده بود افتتاح شد.

موقعیت منعکس کننده «پوچی» قوانین صحیح است

لوک رابوئین، شهردار پلاتو مون رویال بورو، در بیانیه ای گفت که دفتر وی با مدیران لا تولیپ در تماس است و این هفته جلساتی برای تعیین مراحل بعدی برنامه ریزی شده است.

رابوئین در بیانیه کتبی خود گفت: “یک چیز قطعی است: لا تولیپ اینجاست تا بماند.” نشاط فرهنگی شهر و فلات غنای است که باید آن را حفظ کنیم.

مردی با عینک، ریش و پیراهن یقه بژ، در مقابل یک دیوار آجری ایستاده به دوربین لبخند می‌زند.
Jon Weisz، مدیر اجرایی Les SMAQ، انجمنی از مکان‌های کوچک و جایگزین موسیقی، می‌گوید مقررات شهرداری چنین مکان‌هایی را در موقعیت‌های حساس با همسایگان خود قرار می‌دهد. (شویی لی/سی بی سی)

Jon Weisz، مدیر اجرایی Les Scènes de Musique Alternatives du Québec، که با نام Les SMAQ شناخته می شود، می گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که عایق صدا از لا تولیپ در برابر شکایات آینده محافظت کند.

«مقررات اساساً بار را بر دوش خود فضاها می‌گذارد که … تقریباً کاملاً بی‌حرکت و از نظر صدا، وقتی می‌دانیم که واقعاً غیرممکن است که یک سالن کنسرت به طور کامل خونریزی هر یک را محدود کند. [decibels] ویز در مصاحبه ای در روز سه شنبه گفت.

“این منعکس کننده پوچ بودن قوانین شهر مونترال – و بخش – در مورد سر و صدا است.”

گروهی که La Tulipe را مدیریت می کند، گفت که در حال حاضر اظهار نظری نمی کند. وکیل مالک ساختمان به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.