لنس استرول مونترال سومین مسابقه F1 بحرین است که پشت سر برنده ، هم تیمی پرز قرار دارد

سرخیو پرز در میان هرج و مرج در مسابقات بزرگ جایزه بزرگ ساخیر آرامش خود را حفظ کرد تا اولین پیروزی خود در مسابقات فرمول یک روز یکشنبه را در 190 مسابقه خود بدست آورد.

راننده Racing Point 10.5 ثانیه جلوتر از Esteban Ocon رنو به پایان رسید و 11.9 دور از هم تیمی و بومی مونترال لنس استرول بود.

پرز از بحرین گفت: “من لال هستم.” “امیدوارم خواب نبینم.”

مکزیکی پس از جایگزینی با سباستین وتل سال آینده حتی صندلی F1 را ندارد.

تماشا کنید | پرز در اولین مسابقه F1 حرفه ای پیروز شد ، Canadian Stroll سوم شد:

سرخیو پرز اولین پیروزی خود در مسابقات F1 در بحرین را به دست آورد و لنس استرول ، هم تیمی کانادایی اش ، روی سکو به او پیوست و سوم شد. 3:35

پرز گفت: “من می خواهم ادامه دهم.” “اگر سال آینده در شبکه نباشم ، در سال 2022 حضور خواهم داشت.”

جورج راسل به نظر می رسید که یک پیروزی قابل توجه مرسدس را با یک پیروزی مطمئن به پایان برساند تا اینکه تیمش پس از آوردن او و والتری بوتاس برای یک تغییر دیگر وقتی ماشین ایمنی در مسیر آماده بود و حدود 25 دور مانده بود ، اشتباه بزرگی انجام داد.

توقف راسل کمی آهسته بود اما در مقایسه با توقف بوتاس ، چیزی که به سختی 27 ثانیه طول کشید ، در حالی که مکانیک ها نمی توانستند به درستی تایر جلو سمت چپ او را تحمل کنند ، چیزی کم داشت. نکته قابل توجه این بود که سپس راسل دوباره فراخوانده شد زیرا تیم لاستیک های متعلق به بوتاس را به او نصب کرده بود.

“من روی خط گریه می کردم”

این یک شکست نادر برای یک تیم مرسدس بود که از سال 2014 با کسب عنوان قهرمانی رانندگان و سازندگان ، F1 را تحت سلطه خود درآورده است.

با این وجود ، حتی با آن اتفاق ناخوشایند ، راسل از جایگاه پنجم به جایگاه دوم به طور عالی بازگشت و در حال بسته شدن به پرز بود که لاستیک عقب او با هشت دور سوراخ شد.

پرز ، که اولین بازی خود را در سال 2011 انجام داد ، یک پیروزی صحیح برای پیروزی داشت و با کسب دهمین سکوی حرفه ای خود ، در حالی که اوکون اولین گل خود را بدست آورد.

Ocon گفت: “من هیچ حرفی ندارم.” “من روی خط گریه می کردم.”

راسل در حالی نهم شد که بوتاس در یک شب تحقیرآمیز برای مرسدس نیروگاه F1 در جایگاه هشتم قرار گرفت ، که تقریباً هرگز اشتباه نمی کند. پس از مسابقه ، مهمانداران در حال بررسی تغییر غیرقانونی لاستیک ترکیبی ترکیبی برای راسل بودند.

راسل با ویلیامز قرارداد دارد اما جایگزین لوئیس همیلتون شد زیرا هفت بار قهرمان جهان از ویروس کرونا بهبود یافت. همیلتون ، که ماه گذشته عنوان قهرمانی را مهر و موم کرد ، در مسابقات پایان هفته آخر ابوظبی GP همچنان تردید دارد.

این مسابقه پس از تصادف در دور اول ناشی از چارلز لکلرک از فراری متوقف شد که خیلی زود شکست و ماشین پرز را قطع کرد. این باعث شد ورستاپن برای جلوگیری از پرز دور شود و او به مقداری ریگ ریخته و با دیوار برخورد کرد.