علی رغم اقدامات COVID-19 ، بچه ها هنوز سرما می خورند. چه چیزی می دهد؟

ماهها است که بسیاری از ما دستهای خود را بدون توقف می شویم و تمیز می کنیم ، ماسک می بندیم و برای جلوگیری از گسترش COVID-19 بسیار مراقب هستیم که تماسها را محدود کنیم.

و با این حال ، کودکان (و بزرگسالان) هنوز در حال سرماخوردگی هستند. چه چیزی می دهد؟

دکتر فاطیما کاکار ، متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان Sainte-Justine ، توضیح داد که سرماخوردگی و سایر بیماریها مانند ورم معده و روده چشم ، مواردی است که در تماس با ویروسهایی مانند ویروس رینو یا آدنو ویروس اتفاق می افتد.

وقتی افراد از هم جدا می شوند ، انتقال آن ویروس ها از فردی به شخص دیگر دشوارتر است. اما آنها هرگز از بین نمی روند. بعضی اوقات ، آنها در سیستم شما می مانند و دوباره فعال می شوند.

بچه ها هنوز سرما می خورند ، حتی اگر ماسک زده باشند و از نظر جسمی از همسالان خود و دیگران فاصله بگیرند ، زیرا هنوز با سطوحی که توسط افراد دیگر لمس شده است در تماس هستند.

“اما همانطور که تصور می کنید ، بچه ها با استفاده از ماسک کامل نیستند. هیچ یک از ما با ماسک پوشیدن کامل نیستیم. من گاهی اوقات به اشتباه چشم هایم را لمس می کنم. ما صورت خود را کاملا لمس می کنیم. بنابراین حتی اگر فکر کنیم 100 هستیم كاكار گفت ، ما نسبت به اقدامات خود سختگیرانه عمل می كنیم و واقعیت این است كه هیچ كدام از ما نمی توانیم 100 درصد باشیم.

كاكار گفت ، هرچه به زمستان می رویم ، اصلی ماندن در مسیر خواهد بود ، زیرا حتی اگر لغزش اجتناب ناپذیر باشد ، اقدامات انجام می شود.

تماشا کنید | برای دیدن توضیحات بیشتر دکتر کاکار در ویدئوی بالای این داستان ، صفحه را به بالا بکشید