عطاری آنلاین دیجی کالا – خرید محصولات ارگانیک و طبیعی

اما محصولاتی که امروز در بخش عطاری و سلامت محور شاهد تولید آنها هستیم بسیار متفاوت هستند. نکته دیگر محل نگهداری گیاهان و محصولات موجود در عطاری است که باید کاملا بهداشتی و عاری ازهر گونه آلودگی باشد. مصرف جو یا انواع دانه کامل، بخشی از نیاز روزانهی کلسیم، ویتامین ب، آهن، پتاسیم و فسفر را رفع میکند هم چنین با مصرف روزانه این غلات 90% درصد از نیاز منگنز بدن را تامین میکنید و دیگر نیازی به مکملهای منگنز نخواهید داشت.

عطاریها تنها دارای مجوز فروش گیاهان دارویی، آن هم به صورت تک گیاه هستند و فروش داروهای ترکیبی، خارج از اختیارات این… سرپرست واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عطاری هامجاز به عرضه و فروش اشکال دارویی به صورت قرص، کپسول، شربت و آمپول نیستند. خرید گیاهان دارویی در تهران را میتوانید به راحتی به عطاری صادقی پور بسپارید. فروشگاه گیاهان دارویی صادقی پور به مدیریت محمد صادقی یگی از بزرگترین عطاری های بازار تهران است که بیش از یک قرن سابقه فعالیت در حوزه فروش گیاهان دارویی دارد. فروش عمده گیاهان دارویی در بازار تهران یکی از فعالیت های عطاری صادقی پور است.

وی همچنین به ساخت برخی مواد دارویی شیمیایی و دواهای گیاهی همچون شش دارو، سولفات دوسود و شیرینبیان نیز توسط “حاج ذبیحالله امیری” عطار برای بیماران تربتی اشاره و بیان کرد: مرحوم مدرسی هم در نیمه نخست دهه ۱۳۳۰ که نوعی عفونت پوستی در تربتحیدریه فراگیر شده بود اقدام به ساخت پمادی کرد که بخاطر تاثیرش در بهبود بیماران هنوز توسط مردم این خطه بازگویی میشود. مدرس دانشگاه فرهنگیان تربتحیدریه ادامه داد: پس از داروخانههای کرامتی و بلوریان، یکی دیگر از شاگردان عطار سنتی مدرسی دوافروش، به نام سیدعلی بهشتی که سابقه کار در داروخانه دکتر بلوریان را داشت، نه تنها داروخانه بهشتی را در این شهر دایر کرد بلکه با مشارکت حاج محمدحسن بهرهمند “داروخانه اطمینان” را نیز در خیابان مرکزی عطاری خورشیدی تربتحیدریه راه انداخت.

شریفیتربتی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا از “داروخانه کرامتی” به عنوان نخستین داروخانه مدرن در تربتحیدریه یاد و بیان کرد: این داروفروشی توسط یک شخص آذری غیربومی به همین نام با سبک و سیاق امروزی در این شهر تاسیس شد. دو پزشک به نامهای “دکتر اعتضاد” اهل کاشمر و “دکتر کرچی” که روس بود در داروخانه کرامتی تجویز دارو و نسخهپیچی میکردند. وی گفت: “اطمینان، متروپل، پاستور، شاهرضا و سلامت” را نام دیگر داروخانههای نوینی برشمرد که در طول زمان پس از نخستین داروخانهها در تربتحیدریه تاسیس شدند.