عالی ترین دادگاه کبک برای صدور رای در مورد حکم تیرانداز مسجد

پس از 10 ماه مشورت ، قضات دادگاه تجدیدنظر كبك ظهر پنجشنبه تصمیم خود را در مورد حكم الكساندر بیسونت منتشر كرد كه در ژانویه 2017 در مسجد شهر كبك شش مرد را به ضرب گلوله كشته و 5 نفر را زخمی كرد.

هر دو طرف – وکلای مدافع بیسونت و ولیعهد – درخواستهای قاضی دادگاه عالی کبک ، فرانسوا هووت را صادر کردند که به موجب آن مرد جوان به حبس ابد و بدون امکان مشروط برای 40 سال محکوم شد.

دفاعیات گفت 40 سال با قانون اساسی طولانی است. دادستانی تاج گفت این مدت کافی نیست.

در جریان استدلال های مجازات در دادگاه وی ، وکلای بیسون نت استدلال کردند هر حکمی که امکان آزادی مشروط را پس از 25 سال فراهم نکند ، “مجازاتی بی رحمانه و غیرمعمول” است.

آنها گفتند: قانونی که در سال 2011 تأسیس شده و به قاضیان اجازه می دهد بدون امکان آزادی مشروط مجازات های عقب به عقب صادر کنند ، مغایر قانون اساسی است و 40 سال برای شخصی که در بازداشت به سر می برد بسیار طولانی است.

قاضی استدلال آنها را رد کرد ، اما همچنین پیشنهاد دادستانی برای افزودن 25 سال دیگر را رد کرد.

بیسونت در هنگام ارتکاب جنایات 27 ساله بود و حتی قبل از آزادی مشروط 67 سال داشت.

به دلایل تجدیدنظر در سپتامبر 2019 ، دادستان ها بر صدور مجازات شدیدتر اصرار داشتند. آنها می گویند قاضی دادگاه در قضاوتی که بسیار ملایم می دانست ، چندین اشتباه مرتکب شد.

ولیعهد استدلال کرد قاضی هرگز تصور نمی کرد اگر بیسونت قبل از واجد شرایط بودن برای آزادی مشروط به 50 سال محکوم شود ، در زندان می میرد.

در حالی که دفاع هووت را به نادیده گرفتن وضعیت سلامت روانی بیسونت متهم کرد ، دادستان گفت که قاضی با در نظر گرفتن آن به عنوان یک عامل تخفیف در طول مدت مجازات ، وزن بیش از حد به آن داد.

رأی دادگاه تجدیدنظر کبک ظهر پنجشنبه بصورت آنلاین منتشر خواهد شد – نه در جلسه دادرسی ، به دلیل اقدامات احتیاطی همه گیر.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>