طراحی لبخند – کلینیک دندانپزشکی – ایمپلنت – ارتودنسی و زیبایی دکتر مهرداد

همه این اطلاعات در کامپیوتر به یک برنامه منتقل میشود و از اینجا شما تا جلسه بعد مرخص هستید و کار دندانپزشک آغاز خواهد شد. حالا نوبت جلسه دوم شما رسیده است تا مدلهای موقتی روی دندانهایتان گذاشته شود و شما بتوانید ببینید اگر این درمان را به شکل واقعی انجام دهید چه شکلی خواهید شد. با این تصاویر می توانید روی آنچه از درمان انتظار دارید نگاه اجمالی فوری داشته باشید، علاوه بر این، آنچه دندانپزشک برای خلق یک نمونه فیزیکی در آزمایشگاه دندانپزشکی لازم دارد را در اختیار وی قرار می دهد.

این برنامه خاص برای طراحی لبخند از یک برنامه فتوشاپ ساده تا برنامههای ویژه این کار که توسط شرکتهای بزرگ دندانپزشکی تهیه شده متغیر است و برندهای مشخصی از آن حتی در ایران به شکل کاملا حرفهایی تبلیغات و فروش خود را به دندانپزشکان آغاز کردهاند. البته دورههای نسبتا گران قیمتی در سراسر دنیا از جمله ایران برای آشنایی دندانپزشکان با برنامههای طراحی شده خاص برای این کار توسط شرکتهای دندانپزشکی، برگزار میشود که برخی منتقدان آن، این برنامه و این روش را یک روش پولسازی لوکس و بیاستفاده واقعی میدانند. مسلما لابراتوار دندانپزشکی هزینههایی را برای طراحی و ساخت الگوهای موقتی از دندانهای شما از دندانپزشک دریافت خواهد کرد.

مرحله بعد پای لابراتوار دندانپزشکی یا همان دندانسازی خودمان البته به سبک مدرن به میان میآید. دندانپزشک طراحی انجام شده را برای لابراتوار میفرستد و در آنجا با استفاده از دستگاهای تراش پیشرفته بر طبق الگو ارسال شده توسط دندانپزشک برای دندانهای شما مدلهای موقتی ساخته میشود که بسیار ردیف و مرتب و بیعیب و نقص هستند. در این مرحله اشکالات لبخند شما توسط دندانپزشک و برنامه اصلاح میشود؛ مثلا دندانها روشنتر یا بلندتر و کوتاهتر میشوند و در نهایت یک لبخند زیبا برای شما طراحی خواهد شد. در صورت موافقت بیمار درمان آغاز خواهد شد. ایجاد نسبت طلایی بین دندان ها از اصول درمان های زیبایی دندان و طراحی لبخند دیجیتال است.

در اصل، باید نسبت طلایی دندان ها رعایت گردد. در این مرحله اگر از لبخند طراحی شده خوشتان بیاید درمان واقعی آغاز خواهد شد. اگر مطب دندانپزشک مجهزتر باشد با دستگاه اسکن داخل دهانی، اسکنهایی نیز از دندانهای شما تهیه خواهد شد. اما برخی متخصصان اعتقاد دارند این روش هیچگاه جای چشم تیزبین و عقل توانمند یک دندانپزشک را در بررسی لبخند شما از همه زوایا و جهات نخواهد گرفت و آن را فقط یک نوع قر و فر جدید و مدرن میدانند و اصلا هم از آن استفاده طراحی لبخند دیجیتالی نمیکنند. بیش از۲۰سال ازاختراع (CAD/CAM(Computer Aided Design,Computer Aided Manufacturing میگذرد و دندانپزشکی مدرن را نمیتوان بدون آن تصور کرد.