صدها اعتراض به گاو گوزن در نظر گرفته شده برای پارک Longueuil

چند صد نفر روز شنبه در لانگوئیل راهپیمایی کردند تا به برنامه شهر برای کشتن تقریباً 15 گوزن دم سفید که در حال حاضر در پارک میشل-چارتران ساکن هستند ، اعتراض کنند.

این اعتراض علاوه بر بیش از 32000 دادخواست امضا علیه برنامه شهر برای کنترل جمعیت بیش از حد آهوها در پارک شهر کمی جنگلی بود.

چندین نفر از معترضین گفتند که گوزن ها توسط ساکنان محلی محبوب هستند و دیدن آنها یک نقطه روشن بسیار ضروری را در طول یک سال سخت مشخص شده توسط بیماری همه گیر COVID-19 فراهم می کند.

این شهر می گوید اکوسیستم پارک به دلیل تخمین زده شدن 32 گوزن که در آنجا زندگی می کنند ، در حال خراب شدن است ، بنابراین نیمی از گله باید از بین برود و گوشت به بانک های مواد غذایی محلی اهدا شود.

اما ژنویو سوزا-فلورنت می گوید این شهر تلاش زیادی برای یافتن راه حل های جایگزین نکرده است ، بنابراین او دادخواست را راه اندازی کرد و تظاهرات روز شنبه را ترتیب داد.

وی از مردم می خواهد “بروید با شهر صحبت کنید ، بروید با وزارت صحبت کنید تا بگویید راه حل های دیگری وجود دارد.”

Sorza-Forent در Longueuil بزرگ شده و در دادخواست خود می گوید که “ما نه تنها نباید از خود بپرسیم که این گوزن ها چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد ، بلکه سعی کنیم بفهمیم چرا به این مشکل رسیده ایم تا راه حل های طولانی مدت پیدا کنیم.”

مزارع ، باغ وحش ها و یک پناهگاه حیوانات در شهرک های شرقی همه پیشنهاد زنده نگه داشتن آهو را داده اند. بسیاری از معترضین از مسئولان Longueuil می خواهند که این پیشنهاد را بپذیرند.

این شهر هشدار داده است که استرس ناشی از جابجایی حیوانات می تواند باعث از بین رفتن برخی از آنها شود ، اما بسیاری از معترضان می گویند این بهتر از این است که به آنها فرصتی داده نشود.

Longueuil می گوید که همه راه حل های ممکن را ارزیابی کرده و با کارشناسان در این باره مشورت کرده است ، اما در این مورد لغو بهترین گزینه است.

مقامات شهری با انتقاد از اینکه گفته اند مجبور خواهند شد نیمی از گوزن های دم سفید را که در پارک میشل-چارتراند در Longueuil زندگی می کنند ، بکشند. (Paul Chiasson / مطبوعات کانادایی)

آلن برانچود ، مدیر اجرایی شاخه کبک انجمن پارک ها و بیابان های کانادا ، گفت: پارک اندازه ای در حدود دو کیلومتر مربع دارد و فضای سبز محافظت شده کمی در محله های اطراف برای گله داری وجود دارد.

وی گفت که در آینده به راه حل های طولانی مدت نیاز است ، اما لغو آن در حال حاضر بهترین راه حل است.

برانچود گفت: “منابع دیگر برای حمایت از جمعیتی حدود 30 گوزن دم سفید کافی نیستند.”

“به طور متوسط ​​اعتقاد بر این است که یک کیلومتر مربع می تواند حدود 5 آهوی دم سفید را پشتیبانی کند.”

در حالی که برخی اعتراض می کنند ، ساکنان دیگر از گوزنهایی که به محوطه سازی خصوصی آسیب می رسانند و توسط ماشینهای اطراف پارک مورد اصابت قرار می گیرند شکایت کرده اند. در سال 2019 ، 38 مورد از این برخورد در Longueuil گزارش شده است.