شورای حکام UPEI افزایش شهریه را تصویب کرد

شورای حکام دانشگاه پرنس ادوارد آیلند شامگاه سه شنبه به افزایش چهار درصدی شهریه عمومی در سال آینده رای داد و دو نماینده اتحادیه دانشجویی در هیئت رئیسه رای منفی دادند.

شهریه در کالج دامپزشکی آتلانتیک شش درصد افزایش خواهد یافت.

کامیل مدی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI، گفت که با توجه به تمام مشکلاتی که دانشجویان در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردند، افزایش شهریه بیش از حد درخواست بود.

مدی گفت: اخلال در کار، تورم، بحران مسکن، همه مسائلی که در رابطه با کمک های مالی به دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی است، رای به افزایش شهریه درست نیست.

کامیل مدی بیرون جلوی درهای پاسیو ایستاده است.
کامیل مدی می گوید که دانش آموزان در سال گذشته با مشکلات کافی مواجه شده اند. (کری کمپبل/سی بی سی)

من دلایل این افزایش را درک می‌کنم، زیرا تورم بر همه جنبه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد، اما برای دانشجویان معتقدم محدود کردن افزایش شهریه بهترین نتیجه ممکن خواهد بود.»

گرگ کیف، رئیس موقت UPEI گفت شهریه در این دانشگاه همچنان حدود 25 درصد کمتر از میانگین منطقه ای خواهد بود.

کیف می‌گوید: «ما نیز مانند سایر افراد جامعه با فشارهای تورمی مواجه هستیم.

گرگ کیف در مقابل کالج دامپزشکی آتلانتیک در UPEI.
گرگ کیف، رئیس UPEI، گفت: دانشگاه سعی کرد افزایش شهریه را با سایر درآمدها متعادل کند. (تراویس کینگدون/سی‌بی‌سی)

“ما طبق قراردادهای جمعی جدیدمان تعهداتی داریم، در سایر زمینه ها تورم داریم، مانند هزینه های آب و برق و غیره. ما سعی کرده ایم افزایش را نسبت به دانشجویان با سایر درآمدهای دانشگاه متعادل کنیم و سعی کرده ایم تا به همان اندازه حفظ کنیم. تا جایی که می‌توانستیم، یک افزایش کم خواهیم داشت.»

هزینه برخی از دانشجویان بیش از 4 درصد افزایش می یابد.

هزینه های آزمایشگاه از 75 دلار به 100 دلار در هر دوره افزایش می یابد. هزینه فناوری اطلاعات دو برابر خواهد شد و از 50 دلار به 100 دلار در سال خواهد رسید.