شهردار می گوید مونترال در معرض خطر جدی سیل نیست، اما مقامات آماده هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند

والری پلانت، شهردار مونترال، می گوید که اگر بالا آمدن رودخانه ها شهر را تهدید کند، مقامات آماده مقابله با سیل هستند.

او گفت: “ما می خواهیم به همه اطمینان دهیم که آماده هستیم. ما از سال های گذشته درس گرفته ایم.” ما برای هر اتفاقی آماده خواهیم بود.»

پلانته در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه در منطقه Ahuntsic-Cartierville گفت که آب در حال افزایش است، اما مقامات مطمئن هستند که اگر تغییرات جدی آب و هوایی وجود نداشته باشد، همه باید خوب باشند.

ریچارد لیبمن، رئیس آتش نشانی مونترال، که مدیریت اضطراری را نیز هماهنگ می کند، گفت که مقامات چند هفته است که سطح آب را زیر نظر دارند. او گفت که نرخ جریان کمی کمتر از حد انتظار است، اما به دلیل ذوب برف یا باران های شدید در بخش هایی به سمت شمال غربی که رودخانه ها را تغذیه می کنند، این ممکن است ناگهان تغییر کند.

او گفت که تلاش‌هایی برای کمک به محله‌ها و حومه‌ها برای آماده‌سازی سیل انجام شده است و اکنون “ما برای هر اتفاقی آماده خواهیم بود.”

لیبمن می گوید که خدمات آتش نشانی می خواهد به همه اطمینان دهد که آماده است تا در صورت لزوم برای حفاظت از اموال خصوصی و عمومی اقدام کند.

مردی که با میکروفون صحبت می کند
رئیس آتش نشانی ریچارد لیبمن، که هماهنگ کننده امنیت مدنی نیز هست، می گوید تقریباً غیرممکن است که مطمئن باشیم در هفته های آینده چقدر باران در بخش های کلیدی خواهد بارید. (رادیو کانادا)

وی از مالکان خانه خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از سیل یا حداقل کاهش خسارت در صورت وقوع سیل انجام دهند. اگر کسی به کمک نیاز دارد، او گفت باید با 311 تماس بگیرد.

او گفت که این شهر با سناریویی مشابه در سال 2017 روبرو نیست، زمانی که بالا آمدن آب خسارات قابل توجهی به بار آورد.

او گفت که مقامات از آن تجربه درس گرفتند و این بار با درک قوی تر از چگونگی به حداقل رساندن آسیب، آمادگی بیشتری دارند.

وی گفت: در سال 2019 میزان جریان رودخانه به سطوح بالاتری نسبت به سال 2017 رسید، اما به دلیل اقدامات انجام شده خسارت کمتر بود.

وی گفت که خطر سیل در هنگام بارش شدید باران که بر ذوب برف اضافه می کند، افزایش می یابد. با این حال، او تکرار کرد، همه چیز ممکن است ناگهان تغییر کند. وی افزود: تقریباً غیرممکن است که بدانیم در دو هفته آینده چه نوع بارانی خواهیم آمد.

لیبمن گفت: “ما آماده ایم و اقداماتی را برای حفاظت از اموال انجام می دهیم و برای هر کمکی که ممکن است نیاز داشته باشید در کنار شما هستیم.”

در حال حاضر، با پیش‌بینی‌هایی که برای 48 ساعت آینده داریم، هشداردهنده نیست.