روستاهای دور افتاده ساحل پایین شمال کبک خواستار معافیت از قانون سختگیرانه اتومبیل برفی هستند

در دهکده های منزوی که در ساحل پایین شمالی کبک قرار دارند ، کودکان معمولاً یاد می گیرند که چگونه در 10 سالگی اتومبیل برفی را روشن کنند.

اهالی روستا می گویند چاره ای ندارند. حدود ده جامعه در نزدیکی مرز لابرادور خیابان های خود را از برف در زمستان پاک نمی کنند ، و وسایل نقلیه جاده ای منظم – از جمله اتوبوس های مدرسه – را بی فایده می کنند.

کالین شاتلر ، مشاور شهرداری بلانک-سابلون ، که دختر خودش در 12 سالگی کار با ماشین برفی را یاد گرفت ، گفت: “شما نمی توانید چهار بچه خود را با یک اسکی دو حمل کنید.”

اگرچه کودکان کوچکتر با والدین یا خواهر و برادر بزرگتر خود سوار می شوند ، صدها دانش آموز مسن خود را به مدرسه می رسانند. شاتلر می گوید اتومبیل های برفی مانند اتومبیل ها در یک پارکینگ خارج از ساختمان های مدرسه به صف شده اند.

شاتلر گفت: “همه بچه های ما در ساحل ، آنها طی این سالها با این کار بزرگ شده اند. این تقریباً مانند یک حق عبور است.”

“همه اساساً از 12 تا 60 سال با Ski-Doo رفت و آمد می کنند. این وسیله حمل و نقل است.”

بسیاری از جوامع منزوی در زمستان جاده های خود را شخم نمی زنند و مردم برای رفت و آمد به ماشین های برفی اعتماد می کنند. (Nicole Monget / CNW Group Voyages CoSte)

در حالی که شهرداری او جاده های خود را پاک می کند – دخترش برای رفتن به منطقه با خانواده خود اتومبیل برفی رانندگی می کند – در بعضی از مناطق دانش آموزان برای رفتن به کلاس باید 10 کیلومتر را از طریق برف بسته بندی نشده پیاده روی کنند.

اکنون ، دولت کبک در حال پیشبرد آنچه که می گوید سخت ترین قانون در کانادا برای استفاده از وسایل نقلیه آفرود ، از جمله اتومبیل های برفی است.

قانون جدید شامل جریمه های بالا خواهد بود

این استان در حال تصویب لایحه 71 است که طبق آن هرکسی که می خواهد دستگیره را بگیرد ، نه تنها 16 ساله است و یک دوره آموزش نظری را گذرانده است ، بلکه حداقل مجوز یک یادگیرنده را برای رانندگی ماشین دارد.

جریمه برای جوانانی که قوانین را زیر پا می گذارند بیش از چهار برابر خواهد شد ، از 100 دلار به 450 تا 900 دلار.

وزیر حمل و نقل فرانسوا بوناردل گفت: برخورد شدید با وسایل نقلیه آفرود باید مدتها پیش اتفاق می افتاد.

وی پس از تقدیم لایحه ماه گذشته ، گفت: “سابقه ایمنی جاده برای وسایل نقلیه آفرود ، وسایل نقلیه تمام زمین و اتومبیل برفی فاجعه بار است.” وی گفت: در 10 سال گذشته نزدیک به 600 نفر در کبک در تصادفات مربوط به آنها کشته شده اند.

در ژانویه گذشته ، مردم در سراسر استان توجه بیشتری به ایمنی اتومبیل های برفی پس از مرگ شش نفر در یک سانحه در حوالی لاک سنت ژان آغاز کردند. جهانگردان فرانسوی با عبور از یخ های نازک ، در یک کانال آب سرد قرار گرفتند. راهنمای محلی آنها نیز از بین رفت.

رندی جونز ، سرپرست MRC du Golfe-du-Saint-Laurent ، نگرانی های ایمنی مردم را درک می کند ، اما می گوید در ساحل پایین شمال ، کودکان و بزرگسالان وقت زیادی را روی ماشین ها می گذرانند و به سرعت از استفاده آنها تسلط می یابند.

وی گفت: “بچه ها با ماشین برفی تربیت شده اند. این اساساً بخشی از بدن آنها می شود.”

هر دو جونز و شاتلر می گویند که قوانین استانی باید برای منطقه آنها معافیت داشته باشد. قانون پیشنهادی از قبل شامل برخی از موارد است.

قوانین لایحه 71 در مورد جوانانی که در زمین های کشاورزی کار می کنند اعمال نمی شود و همچنین در این لایحه آمده است که با توافق با هر یک از بومیان کبک ، به ویژه افراد در شمال ، این قانون قابل لغو است.

جونز می گوید ساحل پایین شمال احتمالاً خواهان همان معامله ای است که این استان با جوامع بومی شمال انجام خواهد داد.

وی گفت: “آن جوامع در همان قایق ما هستند.” “اگر آنها بتوانند از قانون برای جوامع بومی استثناهایی استفاده کنند ، پس باید بتوانند برای جوامع ساحل پایین شمال نیز این کار را انجام دهند.”

ماشین های برفی و نه اتومبیل ها ، زمستان ها را در ساحل پایین شمال پر می کنند. (ارائه شده توسط Fay Collier)

در حالی که افراد زیر 16 سال از نظر قانونی مجاز به رانندگی با وسایل نقلیه نیستند ، این قانون بندرت در ساحل پایین شمال اجرا می شود.

جوامعی که جاده های زمستانی ندارند نیز هیچ راهی ندارند که آنها را به بقیه استان متصل کند و پلیس استان کبک هیچکس را به طور دائمی در آنجا پست نمی کند.

این منطقه همچنین فاقد کلوپ اتومبیل برفی است که قدرت گشت زنی در مسیرهای اتومبیل برفی را در سایر نقاط کبک دارد.

دبیر مطبوعاتی وزیر حمل و نقل ، فلورانس پلورد ، این هفته در نامه ایمیلی گفت كه وزیر از واقعیت منطقه آگاه است و دولت می تواند با ادامه لایحه به مرحله بعدی روند قانونگذاری ، آن را مورد بررسی قرار دهد. وی گفت ، اصلاحات ممکن است.