دموکرات ها با نحوه استیضاح ترامپ بدون مانع از برنامه بایدن دست و پنجه نرم می کنند

واشنگتن – دموکرات های مجلس مصمم هستند که رئیس جمهور دونالد ترامپ را در روزهای آخر خود به دلیل دامن زدن به یک شورش مرگبار در پایتخت ایالات متحده استیضاح کنند. اما برخی نگرانند که اجبار برای محاکمه سنا همزمان با روی کار آمدن جو بایدن می تواند مانع دولت رئیس جمهور منتخب شود.

نماینده جیمز کلیبرن از کارولینای جنوبی ، سومین حزب دموکرات مجلس نمایندگان ، راه خود را برای تعطیلات آخر هفته اعلام کرد و به CNN گفت که مجلس می تواند ترامپ را استیضاح کند و 100 روز صبر کند تا مقالات را به سنا منتقل کند تا به بایدن فرصت دهد ” دستور کار او خاموش و در حال اجرا است. “

اما دیگران به شدت این مسئله را پس زده اند. یک قانونگذار دموکرات ، که خواستار صحبت ناشناس برای ارائه ارزیابی صریح از ایده کلیبرن باشد ، گفت که تأخیر یک “ایده وحشتناک” است.

بحث داخلی تنش بین دو اولویت فوری دموکراتیک را برجسته می کند: مجازات ترامپ به دلیل نقش او در تحریک اوباش ، و به بایدن در روز اول کنگره ای بدهید که بتواند نامزدهای وی را تأیید کند و به سرعت بر اساس اولویت اصلی خود در یک بسته کمک اقتصادی عمل کند.

بایدن می گوید که وی در مورد استیضاح با نمایندگان مجلس صحبت کرده است اخبار روز فارسی کلاب مطلع است.

استنی هویر ، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان ، به گفته دموکرات ها ، مجلس روز سه شنبه درمورد قطعنامه ای رای خواهد گرفت که از مایک پنس ، معاون رئیس جمهور خواستار اصلاحیه بیست و پنجم می شود و ترامپ را از این طریق برکنار می کند.

اما هیچ نشانه ای برای پیروی از پنس وجود ندارد.ش

به گفته دفتر وی ، هویر گفت که مجلس روز چهارشنبه برای رای گیری در مورد استیضاح تشکیل جلسه خواهد داد.

پیش بینی می شود رهبران دموکرات مقاله استیضاح را که روز دوشنبه رئیس جمهور را به “تحریک قیام” متهم می کند ، پیش ببرند ، اگرچه هنوز هم می توانند متن را ویرایش کنند و یا مقالات بیشتری اضافه کنند.

هویر که دومین حزب دموکرات مجلس نمایندگان است ، گفت که هدف این است که رئیس جمهور مستعفی قبل از کناره گیری از سمت خود “اقدام فتنه انگیز” دیگری انجام ندهد.

هویر با نقض پیشنهاد کلیبرن گفت که مجلس نباید منتظر ارسال مقالات به سنا باشد که این امر محاکمه را آغاز می کند.

یکی از دستیاران دموکرات وابسته به جناح میانه رو حزب گفت که نمایندگان مجلس موافقت می کنند ترامپ مرتکب جرائم استیضاح آمیز شده است ، اما برخی از آنها “نگرانی های جدی” در مورد تأثیر عملی استیضاح وی دارند ، به خصوص اگر بعید باشد سنا به رای دو سوم محکومیت دست یابد به او.

“چگونه این از نظر کابینه و سایر قوانین لازم برای رسیدگی به بحران Covid-19 و از نظر هدف او برای اتحاد کشور بر ریاست جمهوری جو بایدن تأثیر می گذارد؟” دستیاری که گمنامی به وی داده شد تا صریحاً در مورد استراتژی صحبت کند ، گفت. “البته این شخص باید مجازات شود ، اما چگونه می توانیم این کار را به روشی انجام دهیم که بر کشوری که هنوز درگیر بحران اقتصادی و بهداشتی است ، تأثیر منفی نگذارد؟”

دستیار گفت برخی از دموکرات های میانه رو نیز نگرانند که استیضاح “پایگاه ترامپ را سخت کند و او را به جای اینکه او را با شکستگی GOP شکسته نگه دارد ، به یک شهید تبدیل کند.”

نظرسنجی Quinnipiac که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که 52 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده معتقدند که ترامپ باید از سمت خود برکنار شود ، در حالی که 45 درصد اظهار داشتند که نباید این کار را انجام دهد.

نماینده دیوید سیسیلین ، D-R.I. ، یکی از حامیان مالی اصل استیضاح ، گفت که نباید در اقدام تاخیر داشت.

کنگره

کنگره برای رای گیری در مورد استیضاح مجدداً به دی سی دعوت شد

به روزرسانی های زنده: استیضاح ترامپ و مصوبه های اصلاحی 25 ام برای گرفتن رای مجلس

سیسیلین به خبرنگاران گفت: “در مجمع انتخاباتی ما اجماع گسترده ای وجود دارد كه این رئیس جمهور باید استیضاح شود و از سمت خود بركنار شود. او خطری روشن و موجود برای دموكراسی ما است.” “او شورشی را علیه دولت ایالات متحده تحریک کرد که منجر به کشته شدن پنج نفر شد ، ده ها نفر که در خشونت در اینجا در پایتخت مجروح شدند.”

وی گفت: “من فکر می کنم که باید آن را تصویب کنیم و سنا باید فوراً آن را تصویب کند.”

بایدن درگیر مذاکرات شده است و سعی دارد راهی بیابد که به دموکرات ها اجازه می دهد بدون اینکه مجبور شوند منتظر تصویب کابینه خود بمانند ، به جلو حرکت کنند.

وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت كه مهمترین اولویت وی پیشبرد بسته امداد اقتصادی است كه قرار است روز پنجشنبه رونمایی شود.

“آیا می توانیم نیمی از روز را برای رسیدگی به استیضاح و نیمی از روز معرفی و تأیید افراد من در سنا و همچنین انتقال روی بسته ادامه دهیم؟” بایدن پس از دریافت دوز دوم واکسن Covid-19 گفت. “بنابراین این امید و انتظار من است.”

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، یک یادداشت به دست آمده توسط NBC News را منتشر کرد که نشان می دهد ابتدایی ترین سنا برای دریافت استیضاح 19 ژانویه – یک روز قبل از مراسم تحلیف بایدن است.

هر آنچه در اوایل انجام شود ، نیاز به رضایت یکپارچه دارد ، که مطمئناً رد خواهد شد.

همانطور که بایدن منصب خود را آغاز کرد ، سناتور چاک شومر ، D-N.Y ، آماده است تا کنترل سنا را با معاون جدید رئیس جمهور ، کامالا هریس ، که به عنوان تساوی شکن در یک اتاق تقسیم 50-50 ، کنترل کند.

اما مشخص نیست که آیا سنا می تواند ضمن برگزاری دادگاه استیضاح به طور واقعی به نامزدهای بایدن رأی دهد.

مطابق با سرویس تحقیقات غیر حزبی کنگره ، سنا

در حالی که دادرسی استیضاح در جریان است ، ممکن است برای برخی اقدامات ، مانند در نظر گرفتن قانون ، موافقت یکپارچه داشته باشد. این بدان معناست که یک سناتور جمهوری خواه منفرد می تواند جلوی تجارت دیگر را بگیرد.

اما پاسخ احتمالاً به نماینده مجلس سنا بستگی دارد.

بایدن ، که 36 سال را در سنا گذراند ، گفت: “من از طرف نماینده مجلس پاسخی نگرفته ام.”

منبع : nbc