در حین حمله ضربات چاقو ، فناوری ارتباطات پلیس کبک سیتی شکست خورد

رادیو کانادا آموخته است که دو سیستم اصلی ارتباطی مورد استفاده پلیس کبک شکست بزرگی را تجربه کرده اند که می تواند امنیت افسران و پاسخ آنها را در زمین به خطر بیندازد شب حمله شمشیر که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

مقامات پلیس علی رغم اینکه از آن به عنوان پیشرفته ترین فناوری یاد می کنند ، می دانستند که این سیستم ها معیوب هستند.

بر اساس گزارش رادیو کانادا ، هنگامی که مأموران در جستجوی مظنون بودند ، سیستم اعزام به کمک رایانه (CAD) نصب شده بر روی داشبورد ماشین پلیس خراب شد.

این سیستم به پلیس اجازه می دهد تا داده های تماس 911 ، از جمله محل تماس و شرح فرد مظنون را همزمان با تماس برقرار کند. داده های تماس به هماهنگی پاسخ آنها کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا از سایر افسران ، پیراپزشکان یا آتش نشانان کمک بگیرند.

در زمان خرابی سیستم در 31 اکتبر ، پلیس گزارش هایی دریافت کرده بود که یک مرد جوان در خیابان های شهر قدیمی کبک سرک می کشد و به طور تصادفی با شمشیر به مردم حمله می کند.

بیش از یک ساعت طول کشید تا پس از اولین تماس 911 حدود ساعت 10:30 شب به مردم هشدار داد ، اما سخنگوی پلیس گفت که مسائل مربوط به فناوری تأثیر مهمی در پاسخ آن شب نداشت.

سوزان کلرمونت 61 ساله و فرانسوا دوشنه 56 ساله در این حمله کشته شدند.

از آن زمان کارل ژیروارد بیست و چهار ساله به دو اتهام قتل در درجه اول و پنج اتهام سوted قصد به قتل رسیده است.

تماشا کنید | جدول زمانی آنچه در شب حمله شمشیر کبک سیتی رخ داد

در حالی که جزئیات مربوط به حوادث وحشتناک شب هالووین که منجر به کشته شدن دو نفر شد هنوز مبهم هستند ، آنچه در اینجا می دانیم در اینجا است. 3:24

“شکست بزرگ”

در بیانیه مشترک ایمیل شده ، کبک سیتی و سرویس پلیس اذعان دارند که “این سیستم شب 31 اکتبر برای چند دقیقه یک دوره بی ثباتی را تجربه کرد” ، اما دقیقاً مدت زمان تأسیس آن را مشخص نکرده است.

سخنگوی پلیس شهر کبک ، دیوید پلتیه گفت که این شکست “هیچ تأثیر ملموسی بر عملیات نداشت”.

پلتییر گفت: “حتی اگر سیستم اعزام تماس با خرابی عمده ای روبرو باشد ، ذکر این نکته مهم است که ما برای اطمینان از تداوم عملیات ، سیستم های موازی داریم.”

اما طبق رادیو کانادا ، یکی از آن سیستم های موازی نیز در آن شب از کار افتاد.

این خدمات خدمات رادیویی ارتباط رادیویی کبک (SÉRAQ) نامیده می شود و شامل امواج رادیویی است که پلیس برای تماس با یکدیگر استفاده می کند.

رادیو کانادا آموخته است ، هر چند در آن شب ، تماس های بین افسران و 911 توزیع کننده در حال کاهش و آزار بود.

SÉRAQ در ژوئیه 2019 اصلاح شد ، پس از آنكه پلیس كبك از دهه 1980 از همان سیستم ارتباط رادیویی استفاده می كرد.

انتظار می رود به زودی آتش نشانان شهر کبک و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این شهر شروع به استفاده از SÉRAQ کنند. در جلسه شورای ماه گذشته ، شهر کبک گفت که اجرای این سیستم 30 میلیون دلار هزینه در سراسر آژانس ها دارد.

رئیس پلیس خواستار اقدام است

رابرت پیگن ، رئیس پلیس شهر کبک در یادداشت 5 نوامبر به افسران که رادیو کانادا به دست آورده است ، می گوید “چندین نفر از شما بی ثباتی در سیستم را برجسته کرده اند” ، با اشاره به CAD ، فناوری اعزام.

این یادداشت با بیان اینکه کبوتر در ماه سپتامبر با کارکنان پلیس ملاقات کرده بود سعی کرد بفهمد که این مسائل از کجا می آید و چگونه می توان آنها را حل کرد ، ادامه داد: “این مشکلات واقعی است.”

رابرت پیگون ، رئیس پلیس شهر کبک در این ماه نامه ای به اداره فناوری ارتباطات شهر نوشت و گفت: “بسیار مهم است که ابزارهای در دسترس کارکنان ما عملکردی ، کارآمد و قابل اعتماد داشته باشند.” (سیلوین روی روسل / رادیو کانادا)

همچنین در 5 نوامبر ، Pigeon نامه ای به اداره فناوری ارتباطات شهر نوشت و خواستار اصلاح سیستم شد.

در این نامه آمده است: “بسیار مهم است که ابزارهای در دسترس پرسنل ما عملکردی ، کارآمد و قابل اعتماد باشد.” “عواقب ممکن است جدی باشد. … اقدامات برای اصلاح وضعیت باید بدون تأخیر انجام شود.”

پلتیر ، سخنگوی پلیس ، می گوید این سیستم ها پیچیده هستند و برای عیب یابی هر مشكلی معمولاً به یك دوره پس از اجرای آنها نیاز است.

وی گفت: “شهر و SPVQ (خدمات پلیس شهر كبك) این وضعیت را بسیار جدی می گیرند. تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات و نمایندگان پلیس در حال حاضر برای اصلاح مسائل در کوتاه مدت و بلند مدت تلاش می کنند.”

رادیو-کانادا با اتحادیه پلیس کبک ، Fraternité des policiers du SPVQ تماس گرفت ، اما رئیس جمهور مارتین فورتیر از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: “ما در حال حاضر با SPVQ در این زمینه کار می کنیم.”