در حال رشد کلم پیچ در سواحل خلیج هادسون؟ کشاورزی سبزیجات در طول سال به اینوکجوک می آید

چالش های آشکاری برای رشد سبزها در تمام طول سال در یک آب و هوای سیر قطبی وجود دارد. در اینجا یکی از مواردی است که ممکن است انتظار نداشته باشید: Inuktitut فقط تعدادی کلمه برای سبزیجات دارد.

بنابراین علاوه بر دستیابی به روشهای جدید و مبتکرانه برای دستیابی به برخی از سطح حاکمیت مواد غذایی ، برنامه تأمین محصولات تازه برای جوامع از راه دور در طول سال یک تمرین زبانی و مردم شناسی است.

کارین کتلر ، رئیس پروژه Pirursiivik ، یک ابتکار چهار ساله که به طور مشترک توسط بنیاد One Drop ، شرکت Makivik و بنیاد RBC تأمین می شود ، گفت: “ما امیدواریم که در سال های آینده اصطلاحات جدید ایجاد شود.”

چند هفته پیش ، این پروژه از آخرین ابتکار خود رونمایی کرد: یک مزرعه کانتینر هیدروپونیک در جامعه اینوکوجوک ، شهری با 1800 ساحل در خلیج هادسون.

این برنامه بدین منظور است که می تواند به طور منظم از سبزیجات تازه استفاده کند ، که بخش عمده ای از آن به جامعه تعلق می گیرد (بقیه در فروشگاه های محلی فروخته می شود).

کتلر به سی بی سی گفت: “ما چندین پروژه باغبانی انجام داده ایم و آخرین مورد اضافه شده ما یک ظرف هیدروپونیک است.” جدایی.

“و در داخل این ظرف ما قصد داریم کاهو ، اسفناج ، کلم پیچ و یک گیاه محلی به نام qungulit را در اینوکیتوت پرورش دهیم. این بسیار شبیه آن چیزی است که شما آن را سورل کوه می نامید … این یک نوع سبز برگ است ، آهک خوبی دارد ، نوعی طعم لیمو. “

جامعه دور افتاده شمال اینوکجوک یک ظرف هیدروپونیک را تحویل گرفت که برای تولید یک منبع سبزیجات تازه در طول سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. (با مجوز از پروژه Pirursiivik)

Pirursiivik بذر این ایده را کاشت ، به اصطلاح ، دو سال پیش. یک نظرسنجی در جامعه انجام داد تا بیشترین نیاز آن را تعیین کند.

کتلر گفت: “بسیاری از پاسخ دهندگان تمایل داشتند که میوه ها و سبزیجات را به طور محلی به طور تازه پرورش دهند.” “در جوامع منزوی ، ما باید به جنوب برای سبزیجات و میوه های تازه اعتماد كنیم. بنابراین اگر می توانیم باغ یا گلخانه ای داشته باشیم … پس این فساد را كاهش می دهد.”

در تابستان 2019 ، Pirursiivik “قاب های سرد” یا جعبه هایی با درب پلاستیکی را معرفی کرد که امکان کشت سبزیجات در ماه های گرم را فراهم می کند.

“آنها در مقابل سازمانهای مختلف در اطراف شهر نصب شدند و ما تشویق کردیم … [people] “اسفناج ، گیاهان و سبزیجات مختلف خود را پرورش دهند.”

جامعه به تازگی دومین فصل رشد خود را در جعبه ها به پایان رسانده و موفقیت موفقیت آمیزی به دست آورده است. اکنون س mainال اصلی این است که یک گلخانه در طول سال داشته باشید. کانتینر هیدروپونیک اولین فاز ساخت یک است که به گفته کتلر “در یکی دو سال آینده” اتفاق می افتد.

تا آن زمان ، جامعه محلی به آزمایش کرایه جدید عجیب و غریب از دور ادامه خواهد داد.

کتلر با خنده گفت: “بوک چوی چیزی نیست که در زمینهای اطراف شهر پیدا کنی.” “این پروژه برای کمک به اطلاع رسانی و آموزش مردم به نحوه استفاده از سبزیجات جدیدی است که ممکن است با آنها آشنا نباشند.”

مردم قبلاً طعم و مزه ای را برای آنچه كتلر آن را “كمیك هیولا” خواند – كه به نظر می رسد در ساعتهای طولانی و در معرض تابش مستقیم نور خورشید در شمال – و سایر سبزیجات مزه می كند ، ایجاد كرده اند.

در این سال ، گروه کتلر یک مسابقه پرورش سبزیجات برگزار کرد که در آن 35 مسابقه در رده های مختلف ، بزرگترین برگ کلم پیچ ، بهترین گوجه فرنگی و غیره شرکت کرد. جوایز در ماه اکتبر اهدا شد.

ظرف هیدروپونیک باید تا ژانویه به بهره برداری برسد ، در آن زمان اولین محصولات کاشته می شود.

کتلر گفت: “ما باید سبزیجاتی را برای اشتراک در ماه مارس داشته باشیم.”

میانگین دما در Inukjuak در آن زمان از سال 15- درجه سانتیگراد است. خوشبختانه دیگر این سد غذایی در مصرف سبزیجات محلی و تازه نخواهد بود.