دادگاه عالی کانادا به درخواست تجدیدنظر مرد در پرونده محکومیت غیرقانونی رسیدگی نخواهد کرد

سیاست

دادگاه عالی کانادا به درخواست ایو پلاموندون که به خاطر قتل هایی که می گوید مرتکب نشده است، به دنبال غرامت برای حبس خود بود، رسیدگی نخواهد کرد.

ایو پلاموندون تقریباً 28 سال را پشت میله های زندان گذراند و به دنبال غرامت 10 میلیون دلاری بود

شخصی از خیابانی پوشیده از برف در نزدیکی ساختمان دیوان عالی کانادا در اتاوا عبور می کند.
دادگاه عالی کانادا در اتاوا. دادگاه روز پنجشنبه گفت که به درخواست تجدیدنظر یک مرد کبک که به دلیل محکومیت غیرقانونی به دنبال غرامت است، رسیدگی نخواهد کرد. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

دادگاه عالی کانادا به درخواست ایو پلاموندون که به خاطر قتل هایی که می گوید مرتکب نشده است، به دنبال غرامت برای حبس خود بود، رسیدگی نخواهد کرد.

ایو پلاموندون تقریباً 28 سال را به خاطر قتل آرماند سانشگرین، دنیس اوئل و کلود سیمارد در سال 1986 پشت میله های زندان گذراند.

دادگاه استیناف کبک احکام مجرمیت را لغو کرد و پلاموندون در سال 2014 در انتظار محاکمه جدید آزاد شد، اما ولیعهد تصمیم گرفت ادامه ندهد. تاج و تخت برای تصمیم خود به مدت زمانی که از قتل گذشته است اشاره کرد.

پلاموندون برای غرامت 35 میلیون دلاری اقدام به دادگاه کرد که بعداً به 10 میلیون دلار کاهش یافت. او استدلال کرد که یک اشتباه قضایی رخ داده است، زیرا دادستان نتوانسته است چندین اظهارات شاهد را برای دفاع فاش کند.

اما یک قاضی کبک اقدام پلاموندون را در سال 2020 رد کرد و گفت که اطلاعات مورد بحث عمدا پنهان نشده است و در هیچ موردی بر حکم تأثیری نخواهد گذاشت.

اعتراض پلاموندون به این تصمیم ناموفق بود و او را واداشت تا به دادگاه عالی مراجعه کند.

با فایل های CBC Montreal

اصلاحات و توضیحات|یک نکته خبری ارسال کنید|