داده‌های جدید نشان می‌دهد که کانادا بالاترین نرخ استعمال دخانیات نوجوانان را در جهان دارد

داده‌های ملی جدید نشان می‌دهد که تعداد نوجوانان کانادایی که مرتباً از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند در میان بالاترین رتبه‌ها در جهان قرار دارد و کارشناسان می‌گویند عدم اقدام دولت فدرال و در دسترس بودن گسترده ویپ‌های طعم‌دار به بحران فزاینده دامن می‌زند.

آخرین نتایج از Health Canada نظرسنجی دانشجویان کانادایی تنباکو، الکل و مواد مخدرکه از 61096 نوجوان در کلاس های 7 تا 12 از 9 استان بین سپتامبر 2021 تا ژوئن 2022 نظرسنجی کرد، نشان داد که 29 درصد از دانش آموزان کانادایی تا به حال سیگار الکترونیکی را امتحان کرده اند.

این تعداد در کانادا به طور کلی اندکی کاهش یافته است، از 34 درصد در سال 2018-2019، اما در گروه های سنی بالاتر بیشتر است – به طوری که 41 درصد از دانش آموزان کلاس 10 تا 12 تا به حال سیگار مصرف کرده اند.

استفاده منظم از سیگارهای الکترونیکی نیز در کانادا به طور گسترده ادامه دارد، به طوری که 17 درصد از دانش آموزان در ماه گذشته از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اند که نسبت به 20 درصد در سال 19-2018 اندکی کاهش یافته است، اما دوباره در کلاس های 10 تا بالاتر است. 12 با بیش از 24 درصد کاربران ماهانه هستند.

نرخ روزانه بخارپز در تمام دانش‌آموزان مورد بررسی هشت درصد و در میان دانش‌آموزان کلاس‌های 10 تا 12 نزدیک به 12 درصد بود – که کارشناسان می‌گویند که از بالاترین نرخ‌هایی است که تاکنون در سطح جهان گزارش شده است.

دیوید هاموند، پروفسور بهداشت عمومی در دانشگاه واترلو و محقق برجسته کانادایی در مورد سیگار کشیدن جوانان، گفت: «اعداد تأیید می‌کنند که کانادا یکی از بالاترین نرخ‌های استعمال سیگار جوانان را در جهان دارد، به‌ویژه که مربوط به مصرف روزانه است.»

“ما اساساً در سطوح بالای تاریخی از بخارپز روزانه … این شاید بهترین نشانه ای باشد که نشان می دهد ما در یک دوره طولانی از بخارپزی معمولی جوانان هستیم – ما از آستانه یک مد بودن عبور کرده ایم.”

تماشا | استرالیا با تعلیق قوانین ملی توسط کانادا، سیگار کشیدن جوانان را سرکوب می کند:

استراليا با استعمال دخانيات جوانان مقابله مي‌كند. کانادا چه می کند؟

استرالیا اقدام به ممنوعیت استعمال بدون نسخه پزشک کرده است و چندین استان قبلاً محصولات طعم‌دار را ممنوع کرده‌اند، اما Health Canada تصویب قوانین گسترده را متوقف کرده است.

نرخ استعمال دخانیات نوجوانان به طور غیرقابل قبولی در کانادا بالاست

این اعداد بیشتر از پنج سال پیش است، زمانی که تنها 10 درصد از دانش‌آموزان در 30 روز گذشته از سیگار الکترونیکی استفاده کرده بودند و 11 درصد نیز مصرف روزانه را در این کشور گزارش کردند. 2016-2017 – نشان دادن یک مشکل رو به رشد که هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

داده‌های جدید نظرسنجی ویپینگ جوانان نیز تا حدی پیش از در دسترس بودن گسترده ویپ‌های یکبار مصرف است که سال گذشته وارد بازار شد و هزاران پاف از پیش بارگذاری شده را در خود جای می‌دهد، نیازی به پر کردن مجدد یا کارتریج ندارد و با افزایش مصرف سیگار در جوانان مرتبط است.

راب کانینگهام، تحلیلگر ارشد سیاست در انجمن سرطان کانادا، گفت: «ما از این موضوع در درازمدت که استفاده نوجوانان از سیگار الکترونیکی همچنان بسیار زیاد است – به طور غیرقابل قبولی بالا است، بسیار نگران هستیم.

و ما به دولت فدرال نیاز داریم که فوراً سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار را ممنوع کند، عاملی که به این نرخ‌های بالا کمک می‌کند.»

وقتی از آنها پرسیده شد که چه طعمی را ترجیح می‌دهند، این نظرسنجی نشان داد که 63 درصد از دانش‌آموزان کلاس‌های 7 تا 12 که در ماه گذشته استعمال می‌کردند، اغلب از طعم میوه استفاده می‌کردند.

شکی نیست که طعم‌ها بخش بزرگی از بخارپزی جوانان را تشکیل می‌دهند – آنها برای بچه‌ها جذاب هستند، آنها یکی از دلایلی هستند که در وهله اول شروع به آزمایش بخارپز می‌کنند، و طعم‌های میوه و طعم‌های آب نبات بخش بزرگی از آن هستند. هاموند گفت.

دلیل اصلی اینکه بزرگسالان سیگار می کشند این است که به آنها کمک کند سیگار را ترک کنند یا نمیرند – طعم ها در مقایسه با بزرگسالان تأثیر نسبی بسیار بیشتری در مصرف سیگار دارند.

یک کارتریج ویپ یکبار مصرف.
وقتی از آنها پرسیده شد که چه طعمی را ترجیح می‌دهند، این نظرسنجی نشان داد که 63 درصد از دانش‌آموزان کلاس‌های 7 تا 12 که در ماه گذشته استعمال می‌کردند، اغلب از طعم میوه استفاده می‌کردند. در اینجا، یک دستگاه ویپینگ طعم‌دار در یک فروشگاه ویپ در مرکز شهر تورنتو در 25 آوریل 2023 دیده می‌شود. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

در مقابل، نرخ سیگار کشیدن جوانان به طور قابل توجهی در کانادا کاهش یافته است – تنها 14 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی کانادایی گزارش داده‌اند که تا به حال سیگار مصرف کرده‌اند، در مقایسه با 19 درصد در سال 19-2018، و تنها یک درصد در روز سیگار می‌کشند.

کانینگهام گفت: “ما در طول زمان شاهد کاهش مصرف سیگار در جوانان بوده ایم. این به دلیل مالیات های بالا، قیمت های بالا، بسته بندی ساده و ممنوعیت منتول است.”

“اما متأسفانه، مصرف کلی نیکوتین، زمانی که هم سیگار و هم سیگارهای الکترونیکی را شامل می شود، در حال افزایش است… ما یک مشکل بزرگ داریم، نسل جدیدی در حال معتاد شدن به نیکوتین هستند و ما نیاز به اقدام فوری دولت برای پاسخ به آن داریم.”

دیوید هاموند، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه واترلو و محقق برجسته کانادایی در زمینه بخارپزی جوانان، در 27 آوریل 2023 در دانشگاه واترلو در واترلو، اونت، دیده شد.
دیوید هاموند، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه واترلو و محقق برجسته کانادایی در زمینه سیگار کشیدن جوانان، می‌گوید که کانادا یکی از بالاترین نرخ‌های سیگار کشیدن جوانان در جهان را دارد. (Turgut Yeter/CBC)

Health Canada «روی دستانش نشسته است» و جوانان را بخار می‌دهند

دولت فدرال در ژوئن 2021 زنگ خطر را در مورد “افزایش سریع سیگار کشیدن جوانان در کانادا” به صدا درآورد و تغییرات پیشنهادی به قانون تنباکو و محصولات ویپینگ برای تنظیم فروش “طعم های مطلوب” که به افزایش استفاده در بین نوجوانان کمک می کند.

اما دو سال بعد، همانطور که کارشناسان خاطرنشان کردند، کانادا هنوز هم بالاترین میزان مصرف سیگار جوانان را در جهان دارد و اقدامات کمی برای تنظیم طعم‌ها در سطح ملی انجام شده است.

یکی از سخنگویان در یک بیانیه ایمیلی به CBC News گفت: «هلث کانادا از میزان بالای سیگار کشیدن جوانان در کانادا آگاه است و بسیار نگران است. .

ویپینگ به عنوان یک روش موثر برای ترک سیگار به بازار عرضه شده است، اما سیگارهای الکترونیکی هرگز چنین نبوده اند. به عنوان کمک های ترک سیگار تایید شده است در کانادا.

پیشنهاد دولت فدرال برای محدود کردن طعم سیگارهای الکترونیکی – مانند شیر غلات، آب نبات پنبه، “شیر تک شاخ” و “خون اژدها” – انتظار می رفت که به تولید محصولات بخارپز کمک کند.برای جوانان جذابیت کمتری دارددر حالی که هنوز به بزرگسالانی که سعی می کنند سیگار را ترک کنند، برخی از گزینه های طعم دهنده ارائه می شود.

زنی پس از استفراغ در میدان تایمز، در طول شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19)، در شهر نیویورک، ایالات متحده، 31 مارس 2020، بازدم می کند.
زنی پس از دویدن در میدان تایمز شهر نیویورک در 31 مارس 2020 نفس خود را بیرون می‌دهد. ویپینگ به‌عنوان روشی مؤثر برای ترک سیگار به بازار عرضه شده است، اما سیگارهای الکترونیکی هرگز به‌عنوان کمک‌های ترک سیگار در کانادا تأیید نشده‌اند. (برندان مک درمید/رویترز)

اما کارشناسان و حامیان سلامت می‌گویند که به نظر می‌رسد Health Canada این پیشنهاد را کنار گذاشته است، از تنظیم بیشتر طعم‌هایی که برای جوانان جذاب است کناره‌گیری کرده و این کار را به صنعت و استان‌ها واگذار کرده است تا اقدام کنند.

در غیاب مقررات ملی، مناطق و استان های متعددی اقدام کرده اند، با سرزمینهای شمال غربی، نوناووت، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، PEI و کبک در حال حاضر فروش بیشتر طعم‌های سیگار الکترونیکی را در تلاشی برای جلوگیری از مصرف سیگار در میان جوانان ممنوع کرده است.

بهداشت کانادا ایجاد کرد مقررات جدید در مورد میزان نیکوتین مجاز در سیگارهای الکترونیکی، حداکثر غلظت نیکوتین را از ژوئیه 2021 20 میلی گرم در میلی لیتر تعیین کرده است. اما هیچ مقرراتی در مورد طعم ها اعمال نکرده است.

سینتیا کالارد، مدیر اجرایی Physicians for a Smoke-free Canada می گوید: «دلیل اینکه ما شاهد نرخ بسیار پایین تر مصرف بخار در این استان ها نیستیم، این است که محدودیت طعم هیچ تأثیری بر دسترسی آنها ندارد.

“تنها با اقدام فدرال است که محدودیت های استانی موثر خواهند بود… این عمیقا نگران کننده است که سلامت کانادا به طور موثر روی دستان خود نشسته است در حالی که این مشکل در چنین سطح بالایی ادامه دارد.”