خدمه آماده «حمله» به آتش سوزی تاریخی در شهرستان شلبرن پس از بارندگی هستند.

اگر برق یا داده‌های دستگاهتان کم است، به‌روزرسانی‌های آتش‌سوزی را روشن کنید CBC Lite. این وب سایت ما با پهنای باند کم و فقط متنی است.


بارندگی بسیار مورد نیاز در شهرستان شلبرن به آتش نشانان اجازه می دهد تا به آتش سوزی گسترده ای که نزدیک به یک هفته است که از کنترل خارج شده است، حمله کنند.

دیو راکوود، سخنگوی دپارتمان منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر نوا اسکوشیا، گفت که بارندگی در اوایل روز شنبه به خدمه این امکان را داده است تا عملیات تهاجمی را انجام دهند و “با درجه ایمنی بالاتری وارد خط آتش شوند.”

هشدار می‌دهم که این باران هنوز به این معنی نیست که ما از جنگل خارج شده‌ایم، اما اکنون می‌توانیم خدمه زمینی‌مان را با دنده‌های بالا بفرستیم و وارد مکان‌هایی شویم که چند روزی است که نتوانسته‌ایم پا بگذاریم. راک وود در ایمیلی گفت.

آتش‌سوزی که در منطقه دریاچه بارینگتون در حال شعله‌ور شدن است، از غروب جمعه حدود 23015 هکتار یا 230 کیلومتر مربع را در بر گرفته است.

این بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در نوا اسکوشیا است.

یک آتش سوزی کوچکتر، که حدود 114 هکتار تخمین زده می شود، در نزدیکی جاده دریاچه، که در یک یا دو کیلومتری شهر شلبورن قرار دارد، می سوزد. دستور تخلیه چندین منطقه در این منطقه صادر شده است.