جوی کیتسون و ریچارد وود از PEI توسط انجمن موسیقی ساحل شرقی به رسمیت شناخته شدند

دو تن از مشهورترین و مشهورترین هنرمندان PEI امسال برنده جایزه افتخاری موسیقی ساحل شرقی هستند.

گروه راک سلتیک رالینز کراس و خواننده اصلی آن جزیره جوی کیتسون، جایزه یک عمر دستاورد دکتر هلن کریتون را دریافت خواهند کرد که به نام فولکلوریست که داستان ها و ترانه های سنتی دریایی را در حرفه ای از دهه 1930 تا 1930 ردیابی و منتشر کرد، دریافت خواهند کرد. دهه 1980

این جایزه سالانه توسط انجمن موسیقی ساحل شرقی، که کنفرانس سالانه خود را از 3 تا 7 می در هالیفاکس برگزار می کند، اعطا می شود.

رالینز کراس امسال سی و سومین سالگرد خود را جشن می گیرد و کیتسون سه سال پس از تشکیل آن به آن پیوست.

باند
رالینز کراس امسال سی و سومین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. (رالینز کراس/فیسبوک)

این گروه 11 قطعه ضبط شده منتشر کرده است که نامزدهای متعدد جونو و 9 جایزه موسیقی ساحل شرقی را به دست آورده است.

کیتسون به CBC PEI گفت خیابان اصلی مجری مت رینی، وقتی در مورد آخرین شناخت ECMA گروه شنید، مجبور شد لحظه ای را به تأمل بگذراند.

او گفت: “باورش سخت است. وقتی به 50 سالگی می رسی، فکر می کنی زمان کجا رفت؟”

“من از اینکه هنوز در حال اجرا هستیم و دوستان خوبی هستیم سپاسگزارم. و همچنان در حال تولید موسیقی جدید هستیم.”

کیتسون گفت که قبل از اینکه فرصت با رالینز کراس باز شود، یک مجری محلی بود که در خارج از PEI شناخته نشده بود. او با تعدادی از گروه ها، از جمله گروه موسیقی راک آیلند بلوز هم نوازی کرده بود.

من از نظر آوازی فکر می کنم تا زمانی که احساس می کنم هنوز می توانم خردل را برش دهم و اجرا کنم و از آن لذت ببرم، داشتن این خروجی عالی است.– جوی کیتسون

او برای رالینز کراس تست داد و در همان هفته در حال اجرای کنسرت با گروه بود.

کیتسون گفت: “ما همیشه با هم نیستیم، اما وقتی دور هم جمع می شویم، موسیقی می نوازیم، از همراهی یکدیگر لذت می بریم و بعد از 30 سال هنوز هم عالی است.”

“ما تمام وقت نیستیم… اما همچنان به سمت ساختن موسیقی جدید سوق می‌دهیم. من فکر می‌کنم که در راک‌ان‌رول شما آشکارا نمی‌توانید بازنشسته شوید، زیرا ما به کیت ریچاردز و کیت ریچاردز نگاه می‌کنیم. [Paul] مک کارتنی دوست دارید فکر کنید این یک نوع هنری است که هنوز هم می توانید آن را ارتقا دهید.

“من از نظر آوازی فکر می کنم تا زمانی که احساس می کنم هنوز می توانم خردل را برش دهم و اجرا کنم و از آن لذت ببرم، داشتن این خروجی عالی است.”

کیتسون گفت حتی پس از 30 سال، طرفداران از دیدن گروه هیجان‌زده هستند، گروهی که نام خود را از یک تقاطع دشوار در سنت جانز، NL گرفته‌است.

او گفت: “هر فرصتی برای بیرون رفتن، چه در لوننبورگ یا اتاوا بازی کنیم و مردم بیرون بیایند و واقعاً در مورد موسیقی هیجان زده باشند، من از آن استفاده خواهم کرد. قطعاً به آنجا خواهم رفت.”

مردی با ریش با چشمان بسته کمانچه می نوازد.
ریچارد وود در سن 11 سالگی کمانچه را آغاز کرد – و اکنون جایزه Stompin’ Tom را دریافت می کند. (ارسال شده)

کمانچه‌باز ریچارد وود جایزه Stompin’ Tom را دریافت می‌کند که در هر دوره از ECMA به هنرمندی از هر یک از استان‌های اقیانوس اطلس داده می‌شود.

وود از هشت سالگی شروع به رقصیدن کرد، در 11 سالگی کمانچه را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون موسیقی می سازد.

در پایان این چیزی است که این را بسیار خاص می کند، دانستن اینکه موسیقی همچنان ادامه دارد.– ریچارد وود

او گفت که نسبت به این جایزه بسیار متواضع است.

“با دیدن میزان علاقه به بازیکنان جوان، در پایان روز این چیزی است که این موضوع را بسیار خاص می کند، دانستن اینکه موسیقی همچنان ادامه دارد. و نقش کوچک خود را برای کمک به موسیقی سلتیک و ماندگاری آن انجام می دهم.

وقتی موسیقی و حرفه خود را پشت سر می گذارید و اکنون بیش از 30 سال از اجرا دارید و کاری را که من انجام می دهم انجام می دهید، فوق العاده خاص است.”

مردی با ژاکت چرمی قرمز روی صحنه کمانچه می زند و یک گیتاریست در سمت راست و یک کمانچه نواز در سمت چپ او.
ریچارد وود یکی از بازیگران برجسته در مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی کانادا در شارلوت تاون در ماه فوریه بود. (دارل تریو/شورای بازی های کانادا)

هشتمین آلبوم وودز، شکست ناپذیر، نامزد جایزه موسیقی فولکلور کانادا شد و در سال 2019 برنده جایزه ECMA شد.

جایزه Stompin’ Tom به این دلیل نیز معنا دارد که وود با مردی که از آن نام گرفته شده بازی می کند، خواننده و ترانه سرای محترم Stompin’ Tom Connors، که بخشی از دوران کودکی خود را در وسترن PEI گذراند.

وود تعدادی برنامه در راه است، از جمله حلقه خواننده و ترانه سرا در مرکز 150 در سامراساید در اوایل ژوئن، اجرای دیگری ریچارد وود در طول سالها در ژوئیه در فلورانس سیمونز در شارلوت تاون و روز کانادا در شیلو، منیتوبا.

او گفت خیلی خوب است که نسل جدیدی از نوازندگان را می بینیم که از موسیقی کمانچه استقبال می کنند.

او گفت: «این موسیقی بسیار شاد است و یک موسیقی روح‌انگیز است که واقعاً به شما دست می‌دهد… خیلی مهم نیست که چه سنی دارید، شما مجذوب این موسیقی هستید و مجذوب آن می‌شوید».