جلسات غیرعلنی شهر شارلوت تاون در مورد STRها قانون شهرداری را نقض می کند

بر اساس بررسی انجام شده توسط دفتر کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی PEI، شهر شارلوت تاون با برگزاری چندین بحث اجاره کوتاه مدت به صورت خصوصی، قانون شهرداری را نقض کرده است.

چندین جلسه غیرعلنی که در سال 2019 برگزار شد را بررسی کرد – به این معنی که برای عموم آزاد نبود.

قانون شهرداری شرایطی را که جلسات غیرعلنی ممکن است برگزار شود، مشخص می کند. با این حال، در این مورد، بررسی نشان داد که شهر معیارهای لازم برای انجام این کار را ندارد.

دنیز دویرون، کمیسر حریم خصوصی PEI گفت: «در پایان روز، نهاد عمومی مسئول است که بفهمد چه زمانی می‌تواند یک جلسه یا تجارت را … دور از چشم عمومی انجام دهد.

آنها باید قبل از این که این کار را انجام دهند درک کنند که مسئولیت آنها در این زمینه چیست.»

درخواست مدارک

بررسی دفتر کمیساریای حریم خصوصی از درخواستی برای سوابق مربوط به مقررات اجاره کوتاه مدت ناشی شد.

نیت هود مشاور ارشد سیاست حزب سبز PEI است، اما او گفت که در سال 2019 به عنوان یک شهروند خصوصی درخواست آزادی اطلاعات برای سوابق ارائه کرده است.

“وقتی رکوردها را پس گرفتم به نوعی تعجب کردم که آیا رکوردها را از دست داده ام؟” او گفت.

متوجه شده بودم که چند جلسه در شهر شارلوت تاون به صورت غیرعلنی برگزار شده است و متوجه شدم که حداقل در یکی از آنها، آنها در مورد اجاره کوتاه مدت صحبت کرده اند.

نیت هود این بررسی را از دفتر کمیسران اطلاعات و حریم خصوصی PEI انجام می دهد.
«فکر می‌کنم چالش با موضوعات بحث‌برانگیز این است که آیا می‌دانید آیا انگیزه پنهانی وجود دارد؟ آیا آنها می دانند که این یک موضوع بحث برانگیز است؟ آیا آنها از به اشتراک گذاشتن نظرات خود به صورت علنی به دلیل واکنش شدید هر دو طرف می ترسند؟ نیت هود می گوید. (شیهان دژاردین/سی بی سی)

شهر برخی از اسناد را به این دلیل که بحث ها در جلسات غیرعلنی صورت گرفته است، خودداری می کرد. با این حال، هود درخواست تجدید نظر داد که آیا این جلسات مجاز است یا خیر.

او گفت: “من تعجب کردم که آیا آنها حتی صلاحیت قانونی برای انجام این کار را دارند؟ و اگر آنها به درستی در یک جلسه غیرعلنی حضور نداشته باشند، آیا آنها اجازه دارند از سوابق خودداری کنند.”

در نهایت کمیسر گفت که در بسیاری از آن موارد، نه، آنها مجاز به گفتگوهای بسته نیستند.»

“ما به یادگیری ادامه خواهیم داد”

شهر در سال 2019 تحت قانون آزادی اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی قرار گرفت. فیلیپ براون، شهردار شارلوت تاون گفت که این یک منحنی یادگیری برای مقامات شهری است.

براون گفت: “ما در تلاش بودیم بفهمیم که آیا این بسته باز است؟ اما می توانم به شما به عنوان شهردار شهر شارلوت تاون بگویم، ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا باز، شفاف و پاسخگو باشیم.”

ما در یک فرآیند یادگیری بودیم و به یادگیری ادامه خواهیم داد.»

فیلیپ براون بر صندلی شهردار در جلسه شورای شارلوت تاون.
فیلیپ براون، شهردار شارلوت تاون، می‌گوید: «می‌دانم همیشه یک عامل اعتماد در هر سطحی از دولت وجود دارد و تمام تلاشم را می‌کنم که باز، شفاف و پاسخگو باشم. (لورا میدر/CBC)

مسئولان شهر به حکم کمیشنرها عمل کرده و مدارک مورد نیاز را به هود تحویل داده اند.

براون گفت: “من همیشه تاکید کرده ام که به اصول اولیه باز بودن، شفافیت، مسئولیت پذیری اعتقاد دارم.”

می‌دانم که در رسانه‌های اجتماعی، خیابان‌ها، در رسانه‌های سنتی مورد قضاوت قرار می‌گیریم، اما در سیاست شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نشان دهید که کارتان را به بازترین، شفاف‌ترین و پاسخگوترین شکل انجام می‌دهید.»

در ایمیلی به سی بی سی نیوز، استان اعلام کرد که نگران استفاده از جلسات غیرعلنی است زیرا “فقدان شفافیت می تواند به عدم اعتماد به دولت محلی کمک کند.”

این اداره گفت که این اداره به حمایت از شهرداری ها در اجرای قانون شهرداری ادامه خواهد داد.