ترمیم دندان با لیزر چگونه است ؟

لمینت، علاوه بر زیبایی و درخشندگی زیادی که دارد، از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار است که این موضوع موجب طول عمر آن و مقاومت در برابر شکستگی، خراشیدگی، لکه شدن و… در این مقاله از دکتر صفورا امامی، متخصص درمان ریشه و عصب کشی دندان، به بررسی ۵ درمان زیبایی دندان میپردازیم که بیماران، با تشخیص پزشک خود میتوانند بهترین گزینه را برای داشتن لبخندی زیباتر انتخاب کنند. در غیر این صورت اگر ترمیم و بازسازی دندان عمیق باشد، ممکن است درمان ترمیم دندان تبریزیان عصبکشی لازم باشد. ولی باید توجه داشت که برای زدن مسواک وکشیدن نخ دندان بخصوص در ترمیمهای آمالگام ، حداقل چند ساعت از زمان انجام ترمیم بگذرد.

ولی چناچه پوسیدگی به عاج دندان رسیده باشد حالا دیگر از دسترس مسواک و بزاق دور شده است و بایستی حتما ترمیم گردد، زیرا قابل برگشت نیستند و پیشرفت می کنند. تا سالهای اخیر برای درمان پوسیدگی دندان از آمالگام بعنوان ماده مستحکم اما تیره رنگ استفاده می شد. فواصل بین دندان ها در واقع میتوانند نحوه گفتار بیمار را تغییر دهند، حرف “س” دیگر به آن شدت تلفظ نمیشود و بیمار شروع به استفاده از زبان خود برای بیان واضح تر حروف میکند؛ هر چه بیشتر از زبان خود استفاده کنند، فواصل بین دندان ها افزایش میابد. ونیر پرسلن، همان لمینت و ونیر کامپوزیت نیز، همان کامپوزیتی است که همه با آن آشنایی کلی داریم.

بهتر است قبل از این که با تفاوتهای کامپوزیت و لمینت دندانها آشنا شوید، ابتدا یک تعریف کلی از ونیر داشته باشید. البته این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که بد فرمیهای دندان، موجب اختلالات فک و صورت نشده باشد. درشت بودن ذرات تشکیل دهنده این نوع کامپوزیت، موجب مقاومتر بودن آن نسبت به سایر انواع میشود. نکته جالبی که در مورد لمینت وجود دارد این است که گاهی اوقات میتوان آن را جایگزین ارتودنسی کرد.

کامپوزیت، در انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از: کامپوزیت درشت دانه، کامپوزیت ریز دانه، کامپوزیت هیربد و نانو کامپوزیت. کامپوزیت ریز دانه (میکروفیل): این نوع کامپوزیت، به دلیل برخورداری از ذرات ریز، انجام فرایند پولیش کردن را بسیار راحت میکنند. این روش، روشی کم هزینه است که تحت عنوان باندینگ دندان نیز شناخته میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ترمیم و زیبایی دندان جلو لطفا به بازدید از وب سایت ما.