تحقیقات حقوق بشر اتهامات نژادپرستی علیه افسران پلیس هالیفاکس را می شنود

یک هیئت تحقیق از حقوق بشر دو نسخه متضاد جمعه را در مورد تعامل یک مرد با پلیس منطقه هالیفاکس شنید که با jaywalking شروع شد و منجر به اتهامات تبعیض شد.

Gyasi Symonds ، که سیاه پوست است ، ادعا می کند که وقتی پلیس به ساختمان دفترش رفت و بلیط پیاده روی را برای او صادر کرد ، قربانی نژادپرستی شد. این حادثه نزدیک به چهار سال پیش ، در 24 ژانویه 2017 اتفاق افتاد.

جلسه دادرسی در برخی مواقع پرتنش و احساسی بوده است و سیموندز در هنگام شهادت دو افسر پلیس را که به دروغ گفتند متهم کرد.

در روز مورد نظر ، سیموندس کار خود را در یک ساختمان اداری در خیابان گوتینگن ترک کرد و برای گرفتن یک فنجان قهوه به یک کافه آن طرف خیابان رفت. او اعتراف كرد كه براي رسيدن به كافي شاپ به طور غيرقانوني عبور كرده و گفته است كه چهار نفر از سفيدپوست ها نيز همان كار را كردند ، فقط چند قدم جلوتر از او.

دو افسر پلیس منطقه هالیفاکس سیموندز را دیدند که صلیب می زدند و شهادت دادند که یک ون سفید برای جلوگیری از ضربه زدن به او مجبور به ایستادن است. پاسبانان استیو لوگان و پیر-پل کادیو گفتند که آنها به سیموند هشدار دادند که دیگر این کار را انجام ندهد و سعی کردند او را در مورد یک عابر پیاده ایمن آموزش دهند.

سیموندز گفت که برای عبور با سرکه قهوه خود به محل عابر پیاده رفته است.

اما افسران جمعه این ماجرا را مورد اختلاف قرار دادند و گفتند که آنها دوباره شاهد عبور غیرقانونی سیموندز بودند – این بار باعث توقف ناگهانی اتوبوس هالیفاکس ترانزیت شد. هیئت تحقیق شنید که مسافران ایستاده در داخل با حرکت ناگهانی “پرت شدند”.

افسران خواستار ، بی ادب بودند: شاهد

افسران شهادت دادند که برای صدور بلیط به ساختمان دفتر سیموندز رفتند. آنجا بود که آنها با کارولین برودی ، کمیساریای وظیفه در لابی صحبت کردند.

برودی در جلسه دادرسی گفت که پلیس در جستجوی یک مرد سیاه پوست در خانه است. او نمی توانست به آنها برای یافتن او به مناطق ممنوع ساختمان اداری دسترسی پیدا کند.

برودی ، که همچنین سیاه پوست است ، اظهار داشت که از لحن و رفتار افسران احساس تزلزل می کند ، که به گفته وی خواستار و بی ادب است.

وی گفت: “من اصلاً رفتار افسران پلیس را درک نکردم.”

برودی گفت که او تعجب می کند که آیا پلیس به یک جرم جدی مانند یک سرقت پاسخ می دهد یا خیر و از آنچه در حال تحقیق است ، پرسید.

افسران پاسخ دادند که در حال پیاده روی در پیاده روی هستند. بر اساس شهادت برودی ، یکی از افسران گفت: “ما فقط سعی در نجات جان او داریم.”

“من هرگز مجبور نبودم آنها با من چنین رفتاری کنند”

برودی گفت که این منطقی نیست ، زیرا مردم به طور مداوم در منطقه در حال پیاده روی هستند.

وی در طی تعامل با آنها گفت كه كادیو او را در منطقه پذیرایی اداره خدمات اجتماعی استان دنبال كرد ، جایی كه برای گفتگو با یك ناظر رفت. او این پاسبان را “بدون کنترل” توصیف کرد.

برودی شهادت داد که در ساختمان به طور منظم با پلیس معامله می کند ، اما در جلسه دادرسی گفت: “من هرگز چنین برخوردی با من نکردم.”

وقتی سیموندز به طبقه پایین لابی آمد ، برودی گفت که او مشاهده کرده که یک افسر دست خود را نزدیک اسلحه خود نگه داشته است. او سیموندز را آرام و جمع شده توصیف کرد و او صدایش را بلند نکرد.

وی گفت: “این بسیار چشمگیر بود زیرا من می خواستم مال خودم را بزرگ کنم.”

افسران در مورد اتهامات اختلاف نظر دارند

افسران در هنگام شهادت خود نسخه دیگری از وقایع را ارائه دادند.

لوگان گفت که برودی هنگامی که در داخل ساختمان اداری قرار داشت ، تصاویر نظارتی را به آنها نشان داد که به آنها در شناسایی سیموند کمک کرد. وی گفت تا زمانی که سیموندز به طبقه پایین آمد با دو کمیساری که در لابی مشغول کار بودند صحبت های کوچکی انجام دادند.

در طول بازجویی ، کادیو گفت که احتمالاً او به دنبال برودی به منطقه پذیرایی دیگر رفته است.

هر دو افسر شهادت دادند تا زمانی که کادیو گفت که می تواند دستگیر شود سیموندز نام آنها را به آنها نمی گوید. لوگان گفت: سیموندز برای گرفتن شناسنامه خود رفت و با تلفن برگشت تا ماجرا را ضبط کند.

افسران سیموندز را پر سر و صدا توصیف کردند ، اما تهدید نیست.

افسر می گوید ، مسلح بودن روی اسلحه غیرمعمول نیست

وی گفت که لوگان برای بررسی پیشینه سیموندز ، که یک عمل استاندارد بود ، تماس گرفت.

وی اعتراف کرد که دست خود را روی اسلحه خود قرار می داد یا نزدیک آن بود ، اما شهادت داد که این امر غیر عادی نیست.

وی گفت: “من همیشه بازوی خود را روی آن قرار داده ام.”

کادیو همچنین گفت که ممکن است دستش به اسلحه باشد زیرا کمربندها سنگین و ناراحت کننده هستند.

وی سیموندز خلاصه بلیط تخلف را برای پیاده روی یک طرفه صادر کرد. این فقط یکی از دو بلیطی بود که وی برای جرم صادر کرده است. لوگان هرگز یکی از آنها را صادر نکرده است.

پس از تعامل ، کادیو با سرپرست خود تماس گرفت و به آنها گفت که بلافاصله در مورد آنچه اتفاق افتاده است یادداشت های دقیق را یادداشت کنند.

کادیو گفت که او عصبی است زیرا هنوز در دوره آزمایشی است. لوگان و کدیوکس فقط چند ماه در پلیس منطقه هالیفاکس بوده اند ، اما هرکدام قبل از پیوستن به این نیرو شغل داشتند. لوگان در حالی که کادیوکس در نیروی دریایی خدمت کرده بود ، در کنار پلیس نظامی و RCMP بود.

هر دو گفتند که برای کارشان آموزش تنوع دیده اند. هیچ یک از آنها با اتهامات دیگری برای تبعیض روبرو نشده اند.

سیموندز نماینده خودش است

یک موضوع تکراری در طول روز عدم حضور سیموند در جلسه دادرسی بود.

او چندین بار اشاره کرد که در معرض آسیب قرار دارد ، مجبور شد به وکلای نماینده شهر و کمیسیون حقوق بشر نوا اسکوشیا مراجعه کند. او برای پیروی از قوانین دادرسی تلاش می کرد.

رئیس تحقیق ، بنجامین پریمن گفت که او با سingال کردنش به سیموندز آزادی عمل زیادی می دهد زیرا وی وکیل ندارد. با این حال ، در یک لحظه ، وقتی مرد صریحاً به کادیو گفت که نژادپرست است و دروغ می گوید ، پریمن سیموند را قطع کرد.

پریمن گفت: “این از مرز تمدن عبور كرده است.”

انتظار می رود جلسه دادرسی روز سه شنبه از سر گرفته شود ، در حالیکه سیموندز س hisال خود را از کادیو به پایان رساند. گزارش های ارسالی مختومه بعدازظهر انتظار می رود.