برخی از ساکنان آواره شده توسط آتش سوزی در منطقه هالیفاکس اجازه بازگشت به خانه را پیدا کردند

اگر برق یا داده دستگاهتان کم است، به‌روزرسانی‌های آتش‌سوزی خود را در CBC Lite دریافت کنید. این وب سایت ما با پهنای باند کم و فقط متنی است.


برخی از ساکنان که به دلیل آتش سوزی در منطقه هالیفاکس مجبور به ترک خانه های خود شده اند، چراغ سبز نشان داده اند تا به خانه های خود بروند.

درست بعد از ساعت 4 بعدازظهر جمعه، یک هشدار اضطراری اعلام کرد که “لغو تخلیه جزئی” برای جاده لوکاسویل، بلوار سنت جورج و منطقه دریاچه استیل واتر وجود دارد.

به طور خاص برای جاده لوکاسویل، این تغییر از Sackville Drive به Hammonds Plains Road و مناطق اطراف، از جمله Timber Trails اعمال می‌شود.

این در جنوب جاده هاموندز دشت به بلوار سنت جورج و همچنین منطقه دریاچه استیل واتر در جنوب هلال درخت کاج اعمال می شود.

به روز رسانی دیگری در مورد آتش سوزی در ساعت 5 بعد از ظهر انتظار می رود.

نقشه‌ای از دشت‌های تانتالون و هاموندز که نشان می‌دهد مردم کجا می‌توانند به خانه‌هایشان برگردند.
قسمت های سبز رنگ این نقشه مناطقی را نشان می دهد که دستور تخلیه آنها لغو شده است. (Halifax.ca)

کمک هزینه یکباره 2500 دلاری برای مشاغل کوچک

روز جمعه، به ساکنانی که خانه‌هایشان در آتش‌سوزی جنگلی که همچنان در خارج از هالیفاکس می‌سوزد، آسیب دیده یا ویران شده بود، این فرصت را پیدا کردند که از املاک خود دیدن کنند.

در یک نشست خبری جمعه در ساعت 3 بعد از ظهر، نخست وزیر تیم هیوستون از افرادی که خانه های خود را از دست داده اند قدردانی کرد.

هیوستون گفت: “اگر اخبار بدترین سناریو باشد، من بسیار متاسفم.” “و برای کسانی که منتظر اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی می توانید وارد خانه خود شوید، امیدوارم که نزدیک است. باران کمک خواهد کرد.”

صاحبان خانه در منطقه هالیفاکس با اتوبوس از میان املاک ویران شده توسط آتش سوزی جنگلی استفاده می کنند

مردمی که خانه‌هایشان در آتش‌سوزی جنگلی در خارج از هالیفاکس آسیب دیده است، روز جمعه این فرصت را داشتند که از املاک خود دیدن کنند. جیسون و مری یانگ که خانه شان در منطقه هایلند پارک به طور کامل ویران شده بود، در یک تور اتوبوس در میان جامعه سوخته شرکت کردند.

هیوستون یک کمک هزینه 2500 دلاری برای مشاغل کوچک در مناطق تخلیه در منطقه هالیفاکس و در شهرستان شلبرن اعلام کرد.

وی گفت که هدف از این کمک مالی جبران هزینه های تعطیلی غیرمنتظره مشاغل است. انتظار می رود این برنامه 1.5 میلیون دلار هزینه داشته باشد و اطلاعات در مورد نحوه درخواست به زودی در دسترس خواهد بود.

نخست‌وزیر همچنین اولین پاسخ‌دهندگان را به‌خاطر کار سختشان تحسین کرد و از کمک‌های سایر استان‌ها، ایالات متحده و کاستاریکا قدردانی کرد. وی خاطرنشان کرد: تلفات جانی، مفقودی و مجروحیتی به صفر رسیده است.

بدون سوختگی تماس یک شبه

در همین کنفرانس خبری، شهردار هالیفاکس، مایک ساویج، گفت که هیچ تماسی برای نقض سوختگی یک شبه وجود نداشته است.

ساویج گفت: “پیام به مردم می رسد. این خبر خوبی است.”

Savage در طی مصاحبه قبلی با شبکه خبری CBC گفت که تطبیق نام با شماره تلفن و آدرس خانه هایی که در منطقه Upper Tantallon ویران شده اند کار ساده ای نیست.

وی گفت: شهرداری از خانواده های آسیب دیده حمایت خواهد کرد.

دیوید استیوز از دپارتمان منابع طبیعی در یک به روز رسانی به خبرنگاران در روز جمعه در ساعت 5 بعد از ظهر گفت که مساحت آتش سوزی از 837 هکتار به 950 هکتار رسیده است.

استیوز گفت که پس از یک روز سخت شعله ور شدن در روز پنجشنبه در آتش سوزی که بخش هایی از Upper Tantallon، Hammonds Plains و Pockwock را در بر می گیرد، به همراه آتش سوزی های جدیدی که در سایر مناطق شهرداری رخ داده است، مهار همچنان 50 درصد است.

دیو ملدروم، معاون رئیس آتش نشانی منطقه ای و اضطراری هالیفاکس، گفت که همه چیز روی عرشه بود، زیرا منابع در سراسر منطقه مستقر شدند. حتی گروه جدیدی از نیروهای استخدام شده آتش نشانی برای کمک به آنچه ملدروم به عنوان یک حرکت بسیار غیرعادی توصیف کرد، فراخوانده شدند.

باران در راه است

بارش‌های لکه‌ای در صبح روز جمعه به دلیل شرایط گرم و خشکی که از زمان وقوع آتش‌سوزی منطقه را درگیر کرده بود، خوشایند بود.

اما مقامات پذیرفتند که این مبلغ برای کمک به مهار آتش سوزی کافی نیست.

ملدروم گفت: «هرگز از دیدن باران به اندازه امروز صبح خوشحال نبودم. “داشتن عالی است. کافی نیست.”

مقامات روز پنجشنبه از مردم خواستند تا به ممنوعیت های استان برای آتش زدن و ورود به مناطق جنگلی پایبند باشند. هولت گفت هیچ گزارشی مبنی بر نقض این ممنوعیت در منطقه هالیفاکس در شب پنجشنبه وجود ندارد.

جریمه سراسری استان برای نقض ممنوعیت سوختگی فعلی این هفته از 237.50 دلار به حداکثر 25000 دلار افزایش یافت.

  • آیا متوجه افزایش قیمت بیمه آتش سوزی شده اید؟ ما می خواهیم از شما برای یک داستان آینده بشنویم. یک ایمیل به [email protected] ارسال کنید.

RCMP روز جمعه گفت که از ساعت 16 روز سه شنبه 10 بلیت در سراسر استان صادر شده است که هفت بلیت مربوط به ممنوعیت آتش زدن و سه بلیط مربوط به ممنوعیت ورود به مناطق جنگلی است.

از آنجایی که رایانه ها به روز نشده بودند، هیچ یک از بلیط ها جریمه جدید را نداشتند و در عوض برای جریمه قبلی 237.50 دلار بودند.

از ساعت 11 صبح جمعه، رایانه‌های RCMP به‌روزرسانی شدند و هرکسی که جریمه شود می‌تواند تا 25000 دلار جریمه شود.

حدود 16400 نفر از ساکنان در اوج تخلیه خانه های خود را ترک کردند – که از تانتالون بالایی تا ساکویل امتداد دارد. گزارشی از مجروح شدن یا مفقود شدن افراد گزارش نشده است.

دولت فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح کانادا برای کمک به مقابله با آتش سوزی های جنگلی در نوا اسکوشیا از جمله پشتیبانی برنامه ریزی و هماهنگی، و آتش نشانان و متخصصان آتش نشانی برای کمک به کنترل شعله ها حمایت خواهند کرد.

نوا اسکوشیا به ازای هر خانواده واجد شرایط برای افرادی که تحت تأثیر دستور تخلیه قرار گرفته اند، یک بار پرداخت 500 دلاری ارائه می دهد. ساکنان می توانند از طریق صلیب سرخ کانادا برای این پرداخت اقدام کنند.

بیل لاولور از صلیب سرخ کانادا گفت 3400 خانوار در نوا اسکوشیا تا روز جمعه 500 دلار – در مجموع 1.7 میلیون دلار – دریافت کرده اند.

خدمه در حال بررسی علت آتش سوزی اولیه در زیرشاخه Westwood Hills در نزدیکی هاموندز پلینز – واقع در 25 کیلومتری خارج از هالیفاکس هستند – اما مقامات اداره منابع طبیعی گفته اند که احتمالاً فعالیت انسانی بوده است.

RCMP نوا اسکوشیا گفته است که افسران در حال گشت زنی 24 ساعته در محله های آسیب دیده هستند تا افرادی را که نباید آنجا باشند، نگه دارند. هیچ گزارشی مبنی بر غارت یا فعالیت مشکوک گزارش نشده است.

مناطق تخلیه

شهرداری گفته است که منطقه تخلیه ممکن است تغییر کند و در صورت نیاز به ترک، باید حیوانات خانگی، اسناد مهم و دارو و همچنین لوازم مورد نیاز خود را به مدت 72 ساعت همراه داشته باشند.

افرادی که در مناطق تحت تاثیر وضعیت اضطراری محلی زندگی می کنند باید کیف بسته بندی شده و آماده سفر داشته باشند زیرا ممکن است نیاز به ترک در کوتاه مدت داشته باشند.

مقامات گفته اند که افراد تخلیه شده باید این کار را انجام دهند با 311 ثبت نام کنید بنابراین در صورت آسیب یا تخریب اموال آنها می توان به آنها اطلاع داد. (رایگان به شماره 1-800-835-6428، 1-866-236-0020 فقط برای کاربران تلفن همراه با اختلالات شنوایی).

مرکز منطقه ای آموزش و پرورش هالیفاکس می گوید یک به روز رسانی در عصر یکشنبه در مورد تعطیلی مدارس برای دوشنبه ارائه خواهد شد.

مراکز آسایش

شهرداری منطقه ای هالیفاکس یکشنبه شب وضعیت اضطراری محلی را برای دسترسی به پشتیبانی بیشتر اعلام کرد.

مراکز رفاهی در:

  • Black Point and Area Community Centre، 8579 St Margarets Bay Rd.، جمعه 2 ژوئن از ساعت 8 صبح تا 9 شب باز خواهد بود.
  • مرکز اجتماعی Beaver Bank Kinsac، 1583 Beaver Bank Rd.، جمعه 2 ژوئن از ساعت 8 صبح تا 9 شب باز خواهد بود.
  • Canada Games Centre، 26 Thomas Raddall Dr.، 24 ساعته باز است.
  • John W. Lindsay YMCA، 5640 Sackville St.، دوشنبه تا جمعه 5:45 صبح تا 10 شب، شنبه و یکشنبه 7:45 صبح تا 8 بعد از ظهر
  • جامعه YMCA، 2269 خیابان گوتینگن، هالیفاکس، دوشنبه تا جمعه 9:30 صبح تا 10 شب، شنبه و یکشنبه 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر

یک کلینیک سلامت اولیه سیار در مرکز آسایش Canada Games در روز چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در دسترس خواهد بود. کلینیک می تواند مراقبت هایی را برای مسائل بهداشتی غیر فوری مانند پر کردن نسخه ها، علائم تنفسی جزئی، گلودرد، سردرد، ارائه دهد. درد عضلانی و سلامت روان و حمایت از اعتیاد.