با انتخاب تعداد بیشتری از رستوران ها برای فروش مشروبات الکلی، BYOB در کبک از کار افتاد

از دهه 1980، بسیاری از کبکی‌ها به این ایده عادت کرده‌اند که بطری‌های بوردو یا ریزلینگ خود را به رستوران‌های BYOB بیاورند – بطری خود را بیاورند.

اما در سال‌های اخیر، رستوران‌های جدید کمتری وارد شده‌اند استان لا بل دارند آن مسیر را انتخاب می کنند.

بر اساس اطلاعات CBC به دست آمده از Régie des alcools، des courses، et des jeux، تعداد مجوزهای شراب خود را بیاورید به طور پیوسته از کمتر از 1500 به بیش از 1700 در سال 2015 افزایش یافت.

اما از آن زمان تاکنون، تعداد مجوزها کاهش یافته است، به طوری که در سال 2021 اندکی بیش از 1600 دارنده مجوز BYOB وجود دارد.

در همین حال، تعداد رستوران‌هایی که الکل سرو می‌کنند از سال 2011 کاهش یافته بود، اما از آن زمان از حدود 9300 در سال 2016 به بیش از 10000 در سال 2021 رسیده است.

La Maison Grecque یکی از رستوران‌هایی است – مانند رستوران‌های دیگر در خیابان دولوث مونترال – که هنوز مجوز BYOB دارد.

این رستوران 44 سال است که فعالیت دارد، اما مدیر رستوران، کوستاس برلمیس، گفت که می‌داند چرا صاحبان رستوران‌های جدید ترجیح می‌دهند به جای اینکه به غذاخوری‌ها اجازه دهند مشروب خود را بیاورند، الکل بفروشند.

دلیل آن این است که برای صاحبان رستوران های جدید دشوار است که با آنچه او به عنوان حاشیه سود ناچیز توصیف می کند، درآمد کسب کنند.

وقتی الکل سرو نمی‌کنید، خیلی سخت است که سود خود را بالا نگه دارید. غذا گران است و اگر می‌خواهید آن را با قیمتی مقرون به صرفه بفروشید [with] برلمیس گفت: کیفیت خوب، رسیدگی به آن بسیار سخت است.

او گفت: الکل سود است. “غذا سود نیست.”

او گفت که رستورانش می‌تواند یک BYOB باشد زیرا ده‌ها سال است که در همان مکان بوده است، با جریان ثابتی از غذاخوری‌های گرسنه که وارد می‌شوند.

“به نظر من برای یک تازه وارد کاری که ما انجام می دهیم تقریبا غیرممکن است. این مفهوم باید تغییر کند.”

خانواده ای در اتاقی ایستاده اند.
لطفا سینگ گوترا، سمت چپ، گفت که اجازه دادن به غذاخوری‌ها برای آوردن شراب خود به این معنی است که مشتریان او – که برخی از آنها از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستند – می‌توانند از غذای خود به روشی مقرون به صرفه لذت ببرند. (Ainslie MacLellan/CBC)

با این حال، به گفته دومینیک ترمبلی، مدیر امور عمومی و دولتی انجمن رستوران کبک، تغییرات در برخی عادات مشتریان نیز به وجود آمده است.

“آنها فقط پیش غذا می خرند، و مثلاً دو یا سه بطری شراب می آورند. بطری های آبجو مانند 24 بطری آبجو می آورند. دسته جمعی می آیند. [and] ساعت ها بنشین بنابراین برای صاحبان رستوران، این یک مزیت اقتصادی نیست.”

به گفته او، اقامت طولانی‌تر غذاخوری‌ها به معنای مشتریان کمتر است، تغییری نسبت به دهه 1980 که آنها بطری‌های کمتری را با خود می‌آوردند و زودتر می‌روند.

“درآمد [comes from] غذا. پس اگر غذا نفروشید، پولی در نمی آورید. پس منطقی نیست.”

سپیده دم مونترال13:08آیا رستوران های شراب خود را برای بازگشت آماده کرده اید؟

تعداد رستوران‌های شراب خود در کبک در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است، اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای مشتریان، برخی از مالکان فکر می‌کنند این مدل رستوران هنوز هم پا دارد. Daybreak’s Ainslie MacLellan به مکانی که رستوران های شراب خود را در فرهنگ غذاخوری کبک، از دهه 1980 تا امروز می آورید، نگاه می کند.

BYOB و برگشتن به عقب

لطفا سینگ گوترا، 21 ساله، مدیر رستوران Didar است، رستورانی که والدینش در محله کوت-د-نیج مونترال دارند.

دیدار قبلا الکل می فروخت، اما درست قبل از همه گیری تصمیم گرفت راه BYOB را برود.

در حالی که فروش الکل به معنای حاشیه سود بیشتر بود، غوترا گفت که انجام کارها به این روش به او کمک می کند مراقب مشتریان خود باشد.

افراد زیادی در اینجا خوش شانس نیستند، مثلاً 100 تا 150 دلار برای صرف یک وعده غذایی، درست است؟

غوترا گفت که ترجیح می دهد افراد ناهارخوری مشروبات الکلی خود را بیاورند، اگر این بدان معناست که هزینه های خود را کاهش می دهند و می توانند بدون هدر دادن هزینه لذت ببرند. او گفت که رستوران های بیشتری باید “مدل واقعا عالی” را در نظر بگیرند.

و حتی اگر پول زیادی به دست نیاورد، مشتریانش او را به خاطر آن دوست دارند.

او خندید: “ما آن را برای همیشه نگه می داریم، تا زمانی که من بمیرم.”