اولین پزشک سیاه پوست نوا اسکوشیا پس از انفجار هالیفاکس صدها بیمار را معالجه کرد

پس از انفجار هالیفاکس ، اولین پزشک سیاه پوست نوا اسکوشیا شبانه روز برای کمک به زخمی ها کار کرد.

دیوید وودز ، نمایشنامه نویس گفت ، دکتر كلمنت لیگوره روزانه 180 بیمار را در بیمارستان خصوصی خود در خیابان شمالی درمان می كرد كه از این انفجار جان سالم به در بردند.

وودز به رادیو CBC گفت: “آن بیمارستان ، كه وی آن را بیمارستان آماندا نامید ، به یك پانسمان برای افرادی تبدیل شد كه از بیمارستان های شلوغ خودداری كرده و جراحات تهدیدكننده زندگی نداشته اند.” صبح اطلاعات به تازگی.

قهرمانی لیگور در آن هفته های مهم در دسامبر 1917 تا حد زیادی نادیده گرفته شده است – و وودس مصمم است که این مسئله را تغییر دهد.

در سال 2015 ، او شروع به کار بر روی یک نمایش ، اعمال خارق العاده ، که حدود پنج شخصیت سیاه و تجربیات آنها در هنگام انفجار است.

صبح اطلاعات – NS8:03تجلیل از پزشک سیاه پوستی که پس از انفجار هالیفاکس صدها نفر پس انداز کرد

دیوید وودز ، نمایشنامه نویس نوا اسکوشیا در مورد کار جدید خود صحبت می کند که زندگی دکتر هالیفاکس سیاه را جشن می گیرد که صدها زندگی را پس از انفجار هالیفاکس نجات داد. 8:03

“مردم ما از زمان تأسیس شهر و تقریباً به طور مداوم وقتی داستان ها از تاریخ نقل می شود ، در اینجا زندگی می کرده اند ، [are] کنار گذاشته شده اند ، “گفت وودز.

او امیدوار است که برای خواندن اعمال خارق العاده یکشنبه ، در صد و سومین سالگرد فاجعه ، اما COVID-19 فعلاً این برنامه ها را لغو کرد.

“من هم شب و هم روز به طور ثابت کار کردم”

لیگوره در مورد کار بی امانتی که برای مراقبت از افراد با جدی ترین آسیب از جمله اندام های قطع شده لازم بود ، به کمیسیون امداد هالیفاکس گزارشی ارائه داد.

لیگور در شهادت خود در کمیسیون گفت: “علی رغم هشدار انفجار دوم ، من تا ساعت 8 شب به طور ثابت کار کردم.” “هفت نفر شب را در دفتر من گذرانده و پتو انداختند. در روزهای 7 ، 8 و 9 دسامبر ، من شب و روز به طور ثابت کار می کردم و شب ها کارهای بیرون را انجام می دادم.”

https://www.youtube.com/watch؟v=Uen593jGr-4

انفجار هالیفاکس یک سال پس از ورود لیگور به این شهر در سال 1916 اتفاق افتاد. او اصالتاً اهل ترینیداد بود و قبل از آمدن به هالیفاکس به امید پیوستن به جنگ ، مدتی را در شهر نیویورک گذراند ، اما از ورود وی منصرف شد.

وودز گفت كه لیگور در ادامه به كمك به عضوگیری در گردان شماره 2 سازندگی ، تنها گردان كل سیاه پوستان كانادا می پرداخت.

وودز گفت: “او خیلی چیزها بود.” “وی ویرایش و انتشار روزنامه Atlantic Advocate را به عهده گرفت بنابراین در واقع ناشر اولین روزنامه سیاه در نوا اسکوشیا بود.”

ادوارد توماس مانند وودز شیفته زندگی لیگوره بوده است و سعی در یادگیری بیشتر اسناد بایگانی داشته است.

دیوید وودز امیدوار است در دسامبر 2021 تولید کامل نمایشنامه خود را روی صحنه ببرد. (استیو لارنس / CBC)

توماس گفت: “آنچه قابل توجه است این است که در شش سالی که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی زندگی کرد ، فقط این تأثیر عظیم را داشت.”

لیگور در سال 1916 ، دو سال قبل از ممنوعیت مشهور دانشجویان پزشکی پزشکی در دانشگاه ، از دانشگاه کوئین در کینگستون ، انتها فارغ التحصیل شد.

توماس در حال تکمیل دوره دکترای خود در مطالعات فرهنگی در کوئین است و در حال کمک به فارغ التحصیلانی مانند لیگور است که بدون دریافت شناختی که شایسته آنها است ، می درخشد.

وی گفت: “به عنوان یک گروه ، این تقریباً 60 دانشجوی پزشکی سیاهپوست دارای رد پای تاریخی بسیار خارق العاده ای بودند و آنها بخشی از یک شبکه بودند. آنها با یکدیگر در تماس بودند.”

اطلاعات کمی در مورد این مرگ

در حالی که تصمیم کوئین برای ممنوع کردن دانشجویان سیاهپوست از برنامه پزشکی که از سال 1918 آغاز شد ، توجه بین المللی را در آن زمان جلب کرد ، توماس گفت که بررسی تأثیر آن تأثیر چندانی ندارد.

در حقیقت ، تا زمانی که توماس چند سال پیش شروع به تحقیقات خود كرد ، این ممنوعیت هنوز رسماً بر روی كتاب های دانشگاه اعمال می شد ، حتی اگر این عمل به طور غیررسمی در سال 1965 پایان یافت.

توماس گفت ، روایت مشهور این بود که دانشجویان پزشکی سیاه از دانشگاه بیرون رانده شدند زیرا بیماران از معالجه آنها خودداری کردند.

وی گفت: اسنادی که پیدا کرد ثابت می کند که درست نیست.

سایت سابق بیمارستان خصوصی آماندا دکتر کلمنت لیگوره ، خیابان 5812 شمالی ، هالیفاکس. (استیو لارنس / CBC)

وی گفت: “هنگامی كه وارد بایگانی شدم ، فهمیدم كه دانشجویان پزشکی سیاه پس از اجرای این ممنوعیت در سراسر شهر ، در واقع نوزادان را از طریق اپیدمی آنفلوآنزا تحویل می دهند.”

لیگوره در سال 1922 در سن 37 سالگی درگذشت ، اما وودز و توماس گفتند که اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه مرگ وی وجود دارد.

وودز گفت: “من سعی کردم سوابق او را در بایگانی و در آمارهای مهم پیدا کنم و هیچ سابقه ای از او وجود ندارد ، و هیچ اشاره ای در روزنامه وجود ندارد.”

امید به صحنه نمایش در سال 2021

وودز امیدوار است که به اشتراک بگذارد اعمال خارق العاده با مردم در دسامبر 2021 مصادف با 104 سالگرد انفجار هالیفاکس.

این نمایشنامه همچنین داستان های HD Nicholas ، یک باربر نیمه موسیقیایی و نوازنده موسیقی جاز را روایت می کند. کشیش کاپیتان ویلیام وایت ، مبلغ و افسر نظامی با گردان شماره 2 ساخت و ساز ؛ جیمز جانستون ، اولین وکیل سیاه پوست متولد نوا اسکوشیا ؛ و نقاش ادیت براون-مک دونالد از آفریقاویل.

“همه این افراد کارهای خارق العاده ای انجام می دادند كه 100 سال پیش توسط عموم مردم كاملاً ناشناخته بود و بنابراین بسیار مهم است كه پرونده را اصلاح كنیم و اجازه دهیم زندگی آنها در نهایت در ذهن و شعور ما و صدای آنها زندگی كند. شنیده می شود “.

وودز امیدوار است که بتواند پول کافی برای تولید یک تولید کامل از آن جمع کند اعمال خارق العاده سال آینده.