امتحان پرستاری کبک برای تغییر پس از نرخ بالای شکست جنجال برانگیخت

پس از اینکه بیش از نیمی از متقاضیان در ماه سپتامبر رد شدند، نهاد نظارتی پرستاری کبک در حال تجدید نظر در آزمون صدور مجوز پرستاری است.

را Ordre des infirmières et infirmiers du Québec (OIIQ) روز پنجشنبه پس از بررسی کمیشنری حرفه های استان به این نتیجه رسید که این امتحان مشکلات بزرگی دارد، قصد خود را اعلام کرد.

گزارش کمیسیون خواستار اصلاحات فوری در آزمون و تحقیق در مورد آموزش دانشجویان پرستاری است. این گزارش همچنین به این نتیجه رسید که شرط قبولی بدون توجیه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش قبلی دفتر کمیسر، تنها 45.4 درصد از دانشجویان پرستاری در آزمون صدور مجوز در سپتامبر 2022 موفق شدند، در مقایسه با نرخ قبولی بین 63 تا 96 درصد در جلسات قبلی. برای کسانی که برای اولین بار در این آزمون شرکت کردند، میزان شکست 48.6 درصد بود – بالاترین میزان ثبت شده در چهار سال گذشته.

OIIQ در یک بیانیه خبری می گوید که اکنون از اوایل سال آینده به آزمون مجوز شورای ملی برای پرستاران ثبت نام شده (NCLEX-RN) به عنوان یک ابزار ارزیابی تکیه خواهد کرد.

OIIQ خاطرنشان می کند که تقریباً همه آژانس های نظارتی در ایالات متحده و کانادا از NCLEX-RN استفاده می کنند و از سال 1994 وجود داشته است. این بیش از شش میلیون نفر را آزمایش کرده است و آن را به یک ابزار اندازه گیری اثبات شده تبدیل کرده است.

اما قبل از اینکه OIIQ بتواند هر گونه تغییری ایجاد کند، درخواست تغییر آزمون به آن ارسال می شود Office des professions du Québec در روزهای آینده، همانطور که لازم است، OIIQ می گوید.

انتظار تا بهار 2024 برای استفاده از ابزار جدید ارزیابی NCLEX-RN به این معنی است که پرستاران مشتاق به نسخه اصلاح شده آزمایش فعلی در پاییز تکیه خواهند کرد.

رئیس OIIQ، لوک ماتیو، می‌گوید که نهاد نظارتی پرستاری در نظر دارد “معاینه موجود را با اجرای برخی از توصیه‌های ارائه شده توسط کمیسر” بهبود بخشد.

OIIQ می گوید که نمره قبولی برای امتحان مارس 2023 با مشارکت متخصصان بالینی، همانطور که توسط کمیسر توصیه شده است – با نظارت یک روان سنجی با تجربه (متخصص در اندازه گیری توانایی ها) تعیین شده است.

با این حال، آندره گاریپی، که بر دسترسی به سفارش‌های حرفه‌ای در کبک نظارت می‌کند، در گزارش خود گفت که OIIQ باید با توجه به این وضعیت، امتحان مارس را به تعویق می‌اندازد.

هنگامی که گزارش گاریپی منتشر شد، با این استدلال که آزمایش OIIQ حدود 500 پرستار برای استان هزینه داشت، جوئل آرسنو، منتقد بهداشت حزب کبک، یافته‌های کمیسر را در بحبوحه کمبود پرستاری وحشتناک توصیف کرد.

وزیر بهداشت موافقت کرد. کریستین دوب ای گفت: ما نمی توانیم خودمان را از داشتن 500 پرستار محروم کنیم.

ماتیو روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که تغییرات اعلام شده به وضوح نشان می‌دهد که OIIQ “در زیر سوال بردن روش‌های خود برای انجام کارها تردیدی ندارد.”

او می گوید: «با این حال، هیچ مصالحه ای در مورد حفاظت از مردم صورت نخواهد گرفت. کمبود نیروی کار نگران کننده است، اما دلیلی برای کاهش شرایط لازم برای ورود به حرفه پرستاری نیست.