از زباله به گنج: این شرکت نوا اسکوشیا می خواهد جهان به فکر تجدید نظر در مورد زباله باشد

یک شرکت در چستر ، NS ، می گوید که این زباله ها را به گنج تبدیل می کند و روزی امیدوار است که زباله های زباله جامعه را در سراسر جهان استخراج کند.

شرکت Sustane Technologies در یک انبار بی ادعا – درست در کنار محل دفن زباله جامعه قرار دارد. دو روش برای مدیریت مشکل رو به رشد زباله های خانگی نمی تواند جدی تر باشد.

محل دفن زباله رشد کرده و رشد می کند و برخی از محتویات آن تا قرن ها در آنجا دست نخورده باقی خواهد ماند. اما Sustane Technologies ادعا می کند که می تواند این زباله ها را به گلوله های زیست توده و سوخت دیزل تبدیل کند و سپس بسیاری از باقیمانده را بازیافت کند.

این شرکت گفت که می تواند 90 درصد زباله های محل دفن زباله را به گزینه های بهتر تبدیل کند.

مدیر عامل شرکت ، پیتر وینال ، 35 سال سابقه کار در صنعت کاغذ و کاغذ را دارد. (برایان مک کی / CBC)

مدیر عامل شرکت پیتر وینال گفت: “ما می توانیم هزینه زندگی با محل دفن زباله را کاهش دهیم و می توانیم مسئولیت زیست محیطی محل دفن زباله را از بین ببریم.”

وینال 35 سال تجربه کار در صنعت خمیر کاغذ و کاغذ دارد. وی با مخترع اسپانیایی خاویر د لا فوئنته و تاجر محلی رابرت ریچاردسون همکاری کرد تا راه حل پایدارتری برای مدیریت پسماند جامد ارائه دهد.

فرآیند

اول ، این تسهیلات کیسه های زباله خانگی را خرد می کند. سپس 15 مرحله جداسازی و تمیزکاری انجام می شود ، از جمله یک سری آهن ربا که تمام فلزات قابل بازیافت را از بین می برد. سرانجام ، این از فرایندی به نام پیرولیز استفاده می کند که برای جدا کردن مواد بدون سوزاندن ، مواد باقی مانده را گرم می کند.

Sustane Technologies از روشهای مختلفی از جمله بخار برای جداسازی زباله استفاده می کند. (برایان مک کی / CBC)

وینال گفت: “این تفاوت است. این روندی است که احتراق ندارد.” “هنگامی که پلاستیک را می سوزانید ، واکنش هایی ایجاد می شود که باعث ایجاد آلاینده های بدی می شود. ما محصولات تمیز با تأثیر بسیار محدود بر محیط و سود بی نظیر تولید می کنیم.”

پیرولیز چیز جدیدی نیست ، اما Sustane یک فرآیند انحصاری انحصاری برای ترکیب فناوری تمیز کردن و پخت و پز دارد. این باعث می شود که پلاستیک ها دوباره به روغن گازوئیل تبدیل شوند ، سپس برای ایجاد کل انرژی مورد نیاز برای کارخانه استفاده می شود.

زیست توده به گلوله هایی تبدیل می شود که به عنوان منبع حرارت صنعتی فروخته می شوند. وینال گفت این فرآیند حدوداً دو ساعت و نیم به طول می انجامد.

شرکت Sustane Technologies در چستر ، NS ، زباله ها را از محل دفن زباله های جامعه می گیرد و آنها را به گلوله های زیست توده و سوخت دیزل تبدیل می کند. 4:10

“در کانادا ، حدود 30 تا 50 درصد از همه چیزهایی که از خانه بیرون می آید بازیافت می شود. ما می توانیم 50 تا 70 درصد دیگر را بگیریم و آن را به محصولات با ارزش و تمیز تبدیل کنیم ، با تأثیر بسیار محدود بر محیط و منافع فوق العاده ای “، گفت وینال.

مناظره

اوایل سال جاری ، اتاوا اعلام کرد که شش پلاستیک یکبار مصرف را تا پایان سال 2021 ممنوع می کند ، از جمله کیسه های خرید مواد غذایی ، نی ها و کارد و چنگال پلاستیکی. نوا اسکوشیا قبلاً کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرده است.

مارلا Macleod با مرکز اکولوژی اکولوژیک است. (برایان مک کی / CBC)

مارلا مک لود در مرکز اقدام اکولوژی هالیفاکس کار می کند. وی گفت که ما باید در وهله اول استفاده از پلاستیک را کاهش دهیم ، نه اینکه به جستجوی راه هایی برای خلاص شدن از شر پلاستیک بپردازیم.

“ما باید به طور سیستماتیک در مورد مشکلاتی که به عنوان یک جامعه ایجاد می کنیم ، فکر کنیم. بنابراین این (امکانات Sustane Technologies) راهی برای رفع پلاستیک هایی است که قبلاً تولید کرده ایم. این یک کمک باند است” ، گفت

“من نگران هستم که ما زیرساخت هایی ایجاد کنیم که مصرف و فرهنگ پرتاب ما را تداوم بخشد.”

وینال و کارمندان شرکت Sustane Technologies با بسیاری از گفته های او موافق هستند.

تخمین زده می شود مقدار زباله تولید شده توسط کانادایی ها به 30 میلیون تن در سال برسد که بیشتر آنها در محل دفن زباله به پایان می رسد. (برایان مک کی / CBC)

وی گفت: “من با این دیدگاه همدردی دارم ، زیرا می گویم که پلاستیک بیش از حد در جامعه وجود دارد. من فکر می کنم نقشی در تنظیم این قانون وجود دارد.”

“اما شما فقط نمی توانید فوراً آن شیر آب را خاموش کنید. ما قصد داریم آن را به محصولی تبدیل کنیم که زندگی دیگری به خود بگیرد و فرصتی برای جایگزینی سوخت های فسیلی در زمین داشته باشد ، زیرا این کار درستی است.”

تقاضا

برخی تخمین ها میزان زباله تولید شده توسط کانادایی ها را 30 میلیون تن در سال عنوان می کند که بیشتر آنها در محل دفن زباله های متراکم متان انجام می شود.

Sustane Technologies استدلال می کند که سطل آشغال منبعی از انرژی است که برای برداشتن رسیده است. این شرکت ادعا می کند که یکی از تأسیسات آن می تواند سالانه 70000 تن زباله را پردازش کند ، که این امر منجر به کاهش سالانه گازهای گلخانه ای معادل حذف 40،000 ماشین از جاده ها می شود.

این امکانات در چستر نمونه اولیه تجاری Sustane Technology است. (استیو لارنس / CBC)

در سال 2016 ، Sustane Technologies توافق نامه ای را برای استفاده از زباله های خود با ناحیه شهرداری چستر امضا کرد. کارخانه چستر آن ، تنها کارخانه در نوا اسکوشیا ، با ظرفیت 70 درصد کار می کند. بودجه ای را از سازمانهای دولتی ، از جمله آژانس فرصتهای آتلانتیك كانادا دریافت كرده است و دو ده نفر مشغول به كار هستند.

این شرکت در حال توسعه پروژه های مشابه در سایر نقاط جهان است. این شرکت می خواهد در ازای دریافت زباله های شهرداری ، تسهیلات را ایجاد ، مالکیت و بهره برداری کند.

“ما فکر می کنیم مدلی در آینده وجود دارد که می توانیم به اجتماعات برویم و بگوییم ، ما زباله های شما را می گیریم. وینال همچنین شروع به سلب مسئولیت از محل دفن زباله با استخراج آن و بیرون کشیدن آن و تولید محصولات ارزشمند خواهیم کرد. “

این شرکت در حال کار برای بازیافت سوخت دیزل و تبدیل آن به پلاستیک است. (برایان مک کی / CBC)

همچنین در حال بررسی مواردی است که “بازیافت مواد شیمیایی” نامیده می شود. این شرکت در حال کار با شرکت های چند ملیتی برای بازیافت سوخت دیزل و تبدیل آن به پلاستیک است.

وینال گفت: “من فکر می کنم این آینده باشد.” “این کمترین هزینه ، کارآمدترین راه برای بهبود چشمگیر بازیافت پلاستیک است.”