نمایش مرکز شهر مونترال از هنر برای برجسته سازی تاریخچه Kanien’kehá: ka استفاده می کند

یک نمایش جشن در خیابان Peel در مونترال نه تنها از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست بلکه دعوت نامه ای برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ بومیان است.

از خیابان شربروک گرفته تا بلوار René-Lévesque ، Peel با چراغ هایی به شکل خرس ، لاک پشت و گرگ ، سه طایفه مردمان Kanien’kehá: ka (Mohawk) پوشیده شده است.

تاسیسات سبک ، پروژه ای است که توسط انجمن بازرگانان در مرکز شهر رهبری می شود ، توسط ISM Art & Design ، یک شرکت طراحی تجاری ، با همکاری شورای Mohawk از Kahnawake ، یک جامعه در جنوب مونترال ایجاد شده است.

ایده این است که به رهگذران فرصت داده شود تا در مورد تاریخ مردم کنیکنه: Ka ​​بیشتر بدانند. تا 15 فوریه فعال خواهد بود.

چراغ های بالای خیابان پیل نشان دهنده سه طایفه قوم موهاک است – خرس ، لاک پشت و گرگ. (ایوانوه دمرز / رادیو کانادا)

Kyle Williams ، یک هنرمند از Kahnawake ، نقاشی هایی ایجاد کرد که روی پانل هایی در سطح خیابان روی Peel چسبانده می شود که با استفاده از کد QR ، مردم را به یک وبسایت که اطلاعات بیشتری در مورد ریشه های سیستم قبیله Rotinonhsión: ni (مردم لانگهاوس) می دهد.

نقاشی های سفید روی سیاه او یک خرس ، لاک پشت و گرگ و همچنین صلح ساز را نشان می دهد ، یکی از مهمترین چهره های فرهنگ Kanien’kehá: ka.

نقاشی های هنرمند کایل ویلیامز بر روی صفحه هایی به نمایش درآمده است که به عنوان بخشی از پروژه در امتداد خیابان پیل چسبانده می شوند. (ارائه شده توسط کریستینا د آرینزو)

وی گفت: “من سعی کردم به همان اندازه از کیفیت برجسته و نمادین به آنها برخوردار شوم.”

“من فقط امیدوارم که آنها به یاد ماندنی باشند ، و سپس این نوع شما را به خود جلب می کند تا سعی کنید در مورد آن بیشتر بدانید.”

فیلم فوق را ببینید تا ویلیامز درباره هنر خود و الهام از نقاشی صلح ساز صحبت کند.