با افزایش موارد COVID-19 ، NL و PEI حداقل 2 هفته از حباب آتلانتیک خارج می شوند

حباب آتلانتیک دیگر وجود ندارد.

هر دو نیوفاندلند و لابرادور و PEI حداقل دو هفته از حباب آتلانتیک خارج می شوند ، زیرا موارد COVID-19 در مناطقی از منطقه افزایش می یابد.

اندرو فوری نخست وزیر نیوفاندلند گفت این استان به نظارت بر وضعیت COVID-19 در سایر استانهای اقیانوس اطلس ادامه می دهد تا ببیند آیا تعطیلات دو هفته ای نیاز به تمدید دارد. وی گفت ، سفر به و از نیوفاندلند و لابرادور فقط به دلایل اساسی خواهد بود.

فوری در یک کنفرانس خبری گفت: “حباب آتلانتیک باعث افتخار بوده است … اما اوضاع تغییر کرده است.”

نخست وزیر PEI ، دنیس کینگ ، طی یک کنفرانس خبری تقریباً همزمان پیام مشابهی را ارائه داد و گفت که دولت وی طی دو هفته آینده دوباره ارزیابی خواهد کرد.

کینگ گفت که اپیدمیولوژی در حال تغییر در منطقه نگران کننده است ، “و این ما را مجبور می کند از ابزارهایی که به نظر من ابزارهای جعبه ابزار محدود ما است استفاده کنیم تا همه کارها را برای جلوگیری از شیوع در اینجا در PEI انجام دهیم”

وی گفت که با توجه به کوچک بودن استان ، بیش از حد نیاز به سیستم بهداشت و درمان این کشور وجود دارد.

حباب آتلانتیک 3 ژوئیه تاسیس شد

افزایش محدودیت های سفر نیوفاندلند از روز چهارشنبه و PEI از دوشنبه ساعت 24 به اجرا در می آیند.

از 3 جولای ، ساکنان نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک ، PEI و نیوفاندلند و لابرادور قادر به رفت و آمد نسبتاً آزاد از مرزهای یکدیگر بدون قرنطینه بودند.

تعداد موارد COVID-19 در تمام تابستان ها و پاییز در تمام استان های اقیانوس اطلس کم بود ، اما این هفته گذشته در مناطقی از منطقه شروع به تغییر کرد.

هفته گذشته با افزایش پرونده ها ، نیوبرانزویک محدودیت های خود را در Moncton و Saint John تشدید کرد و این استان روز شنبه با 23 مورد جدید بالاترین تعداد پرونده های یک روزه را گزارش کرد. از روز یکشنبه ، این استان در مجموع 77 مورد فعال داشته است.

نوا اسکوشیا هفته گذشته نیز شروع به ثبت جهش در موارد کرد و بهداشت عمومی نیز تأیید کرد که گسترش جامعه وجود دارد و بیشترین انتقال در منطقه هالیفاکس اتفاق می افتد. از زمان گزارش روز یکشنبه ، این استان در مجموع 44 مورد فعال شناخته شده داشته است.

نیوفاندلند و لابرادور در حال حاضر 23 مورد فعال را گزارش می دهند – از جمله دو مورد جدید که روز دوشنبه اعلام شده است – و PEI دارای دو مورد است که آخرین مورد در کنفرانس خبری روز دوشنبه گزارش شده است.

دفتر نخست وزیر استیون مک نیل روز دوشنبه تأیید کرد که مسافران سایر استانهای اقیانوس اطلس هنوز هم می توانند بدون قرنطینه وارد نوا اسکوشیا شوند.